İnşaat Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CE315 | ||||||||
Ders İsmi: | Earthwork and Railway Const. | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
CE228 - Surveying |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SELİM DÜNDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SELİM DÜNDAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı toprak işlerini açıklamak ve demiryolu tasarımının temellerini öğrenmektir. Bu ders kapsamında işlenen konular: Toprak işlerine giriş. Yarma ve dolguların hacimleri. Kitleler diyagramı. Toprak işlerinin optimizasyonu. Kazı yöntemleri ve makineleri. Ekskavatörler ve damperler. Demiryolu mühendisliğine giriş. Katar hareketleri. Demiryolu hatlarının geometrik standartları; eğimler, kurplar, geçiş eğrileri, dever, üstytapı elemanları. Demiryolu hat planı. |
Dersin İçeriği: | Ulaştırma projelerinde toprak işi miktarlarını belirleyebilir. Toprak işi projelerinin maliyetlerini belirleyebilir. Demiryolu arabalarının türlerini ve ana kısımlarını belirleyebilir. Demiryolu katarlarının çekim koşullarını belirleyebilir. Demiryollarında kullanılan farklı eğim türlerini tanımlayabilir. Demiryolu projeleri tasarlayabilir. Talebi karşılamak için işletilmesi gereken katar sayısını belirleyebilir. Demiryolu üstyapı elemanlarını tasarlayabilir ve seçebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ulaştırma Toprak işlerine giriş Demiryollarına giriş | |
2) | Tanımlar Ulaştırma mühendisliğinin içeriği Ulaştırmanın rolü ve fonksiyonu Bir sistem olarak ulaştırma Ulaştırma sisteminin sınıflandırılması Ulaştırma alt sistemlerinin ve türlerinin özellikleri Ulaştırma alt sistemlerinin bileşenleri Türkiye’nin ulaştırma sistemi Türkiye’de demiryolu ulaşımı | |
3) | Geçkinin ve toprak işlerinin tanımlanması Toprak işlerini azaltma yöntemleri Sıfır poligonu çalışması Geçki ekseni Geçki planı Geçki boykesiti Enkesitler Geçit bölgesi Enkesit türleri Enkesit bileşenleri Şev eğimi Zemin türleri | |
4) | Planimetre Kareli kağıt Geometrik yöntem Yaklaşık analitik yöntem Abaklar Analitik yöntem Koordinatlar yöntemi | |
5) | Hacim hesapları Aynı türden enkesitler arasındaki zemin hacimlerinin hesapları Farklı türden enkesitler arasındaki zemin hacimlerinin hesapları | |
7) | Kazı ve taşıma maliyetleri Zemin kütlelerinin dağıtımı Brückner Diyagramı | |
8) | Yıl içi sınavı | |
9) | Demiryollarının tanıtımı Geleneksel ve yeni teknolojiler Kılavuzlanmış yol kavramı Demiryolu arabaları | |
10) | Genel hareket denklemi Yuvarlanma hareketi Direnimler Hareket evreleri | |
11) | Düşey geometri Eğim türleri Sabit direnimli hat ilkesi Eğim hesapları | |
12) | Yatay geometri Yatay kurplar Dever Geçiş eğrileri | |
13) | Demiryolu trafiğinin özellikleri Demiryolu trafiği hesapları | |
14) | Ray Travers Balast Üst yapı hesapları |
Ders Notları / Kitaplar: | “TOPRAK İŞLERİ”, Prof.Dr.Güngör Evren, Yrd.Doç.Dr. Selim Dündar, BirsenYayınevi, İstanbul, 2017 ISBN-9789755111940 “DEMİRYOLU”, Prof.Dr.Güngör Evren, Yrd.Doç.Dr. Selim Dündar, BirsenYayınevi, İstanbul, 2017 ISBN-9789755111933 |
Diğer Kaynaklar: | “Earthworks: A Guide”, N.A. Trenter, Thomas Telford Ltd., 2001 ISBN-9780727729668 “Railway Management and Engineering 4th Edition”, V.A. Proflilidis, Ashgate Publications, 2014 ISBN-9781409464631 “TOPRAK İŞLERİ ve DEMİRYOLU”, Prof.Dr.İnal Seçkin, ÇağlayanYayınevi, İstanbul, 2003 ISBN-9789754360479 “PRACTICAL RAILWAY ENGINEERING 2ND EDITION”, Clifford F. Bonnett, Imperial College Press, London, 2005 ISBN-9781860945151 “DEMİRYOLU MÜHENDİSLİĞİ”, Doç.Dr.Zübeyde Öztürk&Dr.Veysel Arlı, İstanbul Ulaşım A.Ş., İstanbul, 2009 ISBN-97860560958 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |