Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımına Giriş I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilere temel mesleki kavramların öğretilmesi, konuyla ilgili araştırmalar yapmalarına teşvik edilmeleri, sanatsal bakış açısıyla belirli bir tema üzerinden moda tasarım süreci simule edilerek serbest sanatsal çalışmaların ardından; tekstil malzemeleriyle kendilerini ifade etme yetisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrencilere temel mesleki kavramların öğretilmesi, konuyla ilgili araştırmalar yapmalarına teşvik edilmeleri, sanatsal bakış açısıyla belirli bir tema üzerinden moda tasarım süreci simule edilerek serbest sanatsal çalışmaların ardından; tekstil malzemeleriyle kendilerini ifade etme yetisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı, Tanışma | |
2) | Moda Tasarıma Giriş, Moda Kavramları üzerine konuşma | |
3) | Proje Konusu Anlatımı: Bellek, Hafıza, Anı Moodboard oluşturma, materyal belirleme | |
4) | Moodboard oluşturma, Materyal belirleme Dikiş Dersi | |
5) | Materyal belirleme, Doku oluşturma | |
6) | Doku oluşturma | |
7) | VİZE: Dokuların sunumu | |
8) | Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
9) | Dikiş Dersi | |
10) | Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
11) | El Dikişi, Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
12) | Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
13) | Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
14) | Nakış ve kanaviçe çalışmaları, Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
15) | Dokuların kumaş ile yorumlaması | |
16) | Final Sınavı: Konunun metinsel anlatımı, Dokuların kumaş ile yorumlanması ile oluşan proje ve vize projesinin birlikte sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitaplar /Books -Tangible, High Touch Visual -Juxtapoz Handmade |
Diğer Kaynaklar: | Website: http://modakariyeri.com/ https://www.businessoffashion.com/ https://www.vogue.com/fashion-shows https://www.tag-walk.com/en/ http://www.thesartorialist.com/ https://www.polyvore.com/ https://tr.pinterest.com/ https://www.google.com/culturalinstitute/beta/u/0/project/fashion https://www.creativeboom.com/inspiration/70-of-the-best-blogs-for-creative-inspiration/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 2 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 60 |
Toplam İş Yükü | 108 |