Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere moda marka yaratımını bireysel marka oluşturma ve uluslararası moda markaları üzerinden gerçekleşecek incelemelerle öğretmeyi amaçlamaktadır. Bireysel marka yaratımı için gereken; fikir oluşturma, temel pazarlama bilgileri, tüketici davranışlarını inceleme ve analiz etme gibi adımları öğretmek, hem yerel hem uluslararası alanda başarıya ulaşmış moda markaları üzerinden moda yönetimini anlamak, sektörden konuklarla moda marka yaratımını çözümleme becerisi kazandırmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere moda marka yaratımını bireysel marka oluşturma ve uluslararası moda markaları üzerinden gerçekleşecek incelemelerle öğretmeyi amaçlamaktadır. Bireysel marka yaratımı için gereken; fikir oluşturma, temel pazarlama bilgileri, tüketici davranışlarını inceleme ve analiz etme gibi adımları öğretmek, hem yerel hem uluslararası alanda başarıya ulaşmış moda markaları üzerinden moda yönetimini anlamak, sektörden konuklarla moda marka yaratımını çözümleme becerisi kazandırmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı ve Marka Kavramına Giriş
Marka Tanımı, Marka Farkındalığı, Marka Sadakati, Marka İmajı ve Kimliği, Marka Yönetimi kavramlarının incelenmesi. Moda Marka Algısı ve Gelişimine genel bakış, Türk moda markaları hakkında konuşma
Ders akış ve işleyişinin anlatılması
|
|
2) |
Ürünün Geliştirme
Sunum: Fikir nasıl oluşturulur? Fikir proje haline nasıl getirilir? (Malzeme seçimi, tasarım süreci...) Marka imajı nasıl kurulur?
Grup projesi: Grup oluşturma, ilk çalışma
|
|
3) |
Marka Yaratmanın 22 Altın Kuralı |
- |
4) |
Fiyat ve Marka Konumlandırma
Sunum: Hedef kitle belirleme, ürün-maliyet-müşteri-fiyat ilişkisi
Grup projesi: Grup çalışması
|
- |
5) |
Swot Analizi, 4P- 4C
İşlenen konular üzerinden örnek marka sunumları
|
|
6) |
VIZE SINAVI:
Proje belirleme, fiyat ve marka konumlandırma, kurumsal kimlik çalışması
|
|
7) |
KONUK: Kurumsal kimlik tasarımcısı |
|
8) |
Kurumsal Kimlik Oluşturma
Logo, Kurumsal kimlik çalışmaları, Markalaşma süreci, Patent alma
Grup projesi: Grup çalışması
|
|
9) |
KONUK: Reklam Ajansı
Reklam, Pazarlama Çalışmaları
Reklam, pazarlama, dijital medya, pr çalışmaları
|
|
10) |
Satış Kanalları Belirleme
Online satış, butik ve mağazalar, özel eventler...
|
|
11) |
Melek Yatırımcılar, Projeler için uygun yatırımcı bulma fırsatları ve sunum methodları
|
|
12) |
Konuk: Melek Yatırımcı |
|
13) |
Marka İşbirlikleri |
|
14) |
Oluşturulan Grupların Marka Kurguları üzerine sunum-revize |
|
15) |
KONUK:
Kurumsal Markaların İncelenmesi
|
|
16) |
Final Haftası:
Marka Yaratım Sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
3 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |