Dersin Amacı: |
Bu ders sinema ve televizyon profesyonelleri tarafından sinema filmi ya da televizyon programlarındaki estetik ve pratik uygulanan tekniklere giriş niteliğindedir.Bu derste film yapımı ve televizyon yapımcılığı sanat ve endüstrisi,anlatım gelenekleri,ses,görüntü yönetimi,görsel dizayn,oyunculuk ve kurgu altbaşlıklarında incelenecektir.Bu dersin ana amacı film yapımcılığı perspektifinden uluslararası sinemaya kapsamlı bir bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
1. Pratik ve teorik derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilmek, televizyon ve sinema alanında çeşitli anlatı formlarında kullanabilme ve bağımsız bir ürün verecek şekilde uyarlayabilmek.
2. Sinema ve televizyonun üretim süreçlerini ve bu süreçte kullanılan teknik altyapıyı, yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi teorik ve uygulamalı olarak edinmek.
3. Radyo, televizyon ve sinema alanında bir projenin tasarlanması, hazırlanması, çekim ve çekim sonrası aşamalarının bilgi ve kavramlarını, uygulamalı bir biçimde geliştirmek.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin öğrenciye sunulması
• Uygulamalar ve Ödevler ve Notlama konularının açıklanması
• Vize ve Final Filmlerinin Hazırlanma ve Sunum Tarihlerinin Bildirilmesi.
|
Yoktur. |
2) |
• Carl Gustav Jung’un Arketiplerine göre karakter çözümlemeleri ve karakter yaratımı
• Kolektif Bilinçdışı ve Arketiplerin açıklanması
• Mitolojik kahraman,çağdaş psikoloji ve film yapımımndaki etkileri
|
Yoktur. |
3) |
• Senaryo ve Filmlerdeki Arketipik karakterlerin incelenmesi
• Jung’un Arketiplerinin tek tek açıklanması
• Kahraman,persona,yumuşak başlı kahraman,karanlık kahramanlar,karanlık geçmişler
• Gölge,kötü olarak gölge,öteki ben olarak gölge,çelişen ikilik,gölgeden kaçış,ebedi gölge, gölgenin görsel temsili,
• Tanrıça,gölge tanrıça, gerçek yaşam tanrıçaları, baştan çıkarıcı kadın.
• Akıllı yaşlı adam
• Anima,animus,gölge animus,aldatıcı
|
Yoktur. |
4) |
• Öğrencilerin hazırladıkları senaryolarda arketipik karakterlerin tanımlanması
• Arketiplere göre senaryolarda dramatik etkilerin araştırılması
• Huy değiştirme, kılık değiştirme, fiziksel şekil değiştirme temalarının araştırılması
|
Yoktur. |
5) |
• Olay örgüsü arketiplerinin anlatılması
• Karşı karşıya geliş ve bütünleme:Aşma işlevi
• Dörtlü yapı
• Dönüşüm
• Şanslı tesadüfler
• İyileşme,kader
• Aşk sahnesi
|
Yoktur. |
6) |
• Görsel sanatlarda sembolizm ve sinemadaki etkilerinin açıklanması
• Sembolizm tarihi – Kutsal semboller
• Sembol olarak modern resim ve sinema ilişkisi
• Sinema tarihindeki önemli yönetmenlerin sembolizmi kullanım şekilleri
|
Yoktur. |
7) |
• Film biçiminin anlamı
• Sistem olarak biçim, içeriğe karşı biçim
• Biçim ve duygu
• Biçim ve anlam
|
Yoktur. |
8) |
Vize |
Yoktur. |
9) |
• Genel Değerlendirme
• Uygulama ve teorik anlatımların değerlendirilmesi |
Yoktur. |
10) |
• Sinemada renk kuramı,teknik olanaklar ve sembolik etkisinin incelenmesi
• Işığın doğası,renk algılaması
• Renk çemberi
• Renk özü,doygunluk ve değer
• Tümleyen renkler
• Öne çıkan ve ve gerileyen renkler
|
Yoktur. |
11) |
• Film dilinte anlatım unsuru olarak ışık
• Film ışıklandırmasının kökenleri, Kara Film
• Görsel eğretileme olarak ışık
|
Yoktur. |
12) |
• Film dilinde anlatım unsuru olarak objektif
• Objektif ve çerçeve
• Objektif perspektifi, derin netlik
• Mekanın sıkıştırılması
• Perspektifle oynama
• Seçmeli netlik
|
Yoktur. |
13) |
• Objektif ve renk dillerinin örnek filmlerle çözümlenmesi
• Öğrencilerin örnek film kareleriyle kolajlar ve mood boardlar hazırlamaları |
Yoktur. |
14) |
Final |
Yoktur. |
15) |
Final |
Yoktur. |
16) |
Final |
Yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Krasilovsky, M. William, The Business of Music, 10th edition, New Yorks: Billboard Books, 2007
Passman, Donald S., All You Need to Know about the Music Business, 8th edition, New York: Free Press, 2012
|
Diğer Kaynaklar: |
Krasilovsky, M. William, The Business of Music, 10th edition, New Yorks: Billboard Books, 2007
Passman, Donald S., All You Need to Know about the Music Business, 8th edition, New York: Free Press, 2012
|