Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
İzlencelerin dağıtılması ve Organizasyon |
2) |
Toplumsal Cinsiyet I: Farklı Paradigmalar |
Bora, Aksu (2005): Toplumsal Cinsiyet Yaklaşımları. Kadınların Sınıfı. Ücretli Ev Emeği ve Kadın Öznelliğinin İnşası. İstanbul, İletişim, 37-58.
|
3) |
Toplumsal Cinsiyet İlişkileri, Rejimi ve Düzeni |
Connell, R. W. (1998): Toplumsal Cinsiyet Rejimleri ve Toplumsal Cinsiyet Düzeni. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul: Ayrıntı, 165-193. |
4) |
Toplumsal Cinsiyet II |
Scott, Joan (2011): Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi. İstanbul: Agora Kitaplığı |
5) |
Feminist Yöntem, Epistemoloji ve Kadın Araştırmaları |
Mies, Maria (1990): Feminist Araştırmalar İçin Bir Metodolojiye Doğru. Farklı Feminizmler Açısından Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayıncılık, 48-64.
Stanley, Lies & Wise, Sue (1990): Feminist Araştırma Sürecinde Metot, Metodoloji ve Epistemoloji. Farklı Feminizmler Açısından Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayıncılık, 67-98.
|
6) |
Toplumsal Cinsiyet ve Millet |
Yuval-Davis, Nira (2014): Cinsiyet ve Milletin Kuramsallaştırılması. & Milletin Biyolojik Yeniden Üretimi ve Kadınlar. Cinsiyet ve Millet. İstanbul: İletişim, 17-82. |
7) |
ARA SINAV |
1-6. Hafta Kaynakları |
8) |
Osmanlı’da Ataerkillik, Toplumsal Cinsiyet ve Aile |
Saraçgil, Ayşe (2005): Osmanlı İmparatorluğu ve İslam’da Ataerkil Yapılar. Bukalemun Erkek, İstanbul: İletişim, 23-77. |
9) |
Türk Modernleşmesi ve Kadın |
Durakbaşa, Ayşe (1998): Cumhuriyet Döneminde Modern Kadın Erkek Kimliklerinin Oluşumu: Kemalist Kadın Kimliği ve “Münevver Erkekler”. 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler. İstanbul: Tarih Vakfı, 29-50.
Kadıoğlu, Ayşe (1998): Cinselliğin İnkârı: Büyük Toplumsal Projelerin Nesnesi Olarak Türk Kadınları. 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler. İstanbul: Tarih Vakfı, 89-100.
|
10) |
Annelik |
Ece Öztan (2015): Annelik, Söylem ve Siyaset. Cogito, Sayı 81, 91-107.
Zafer Çeler (2013): Annenin Serüveni: kadının Anne Olarak Toplumsal Kurgulanışı. Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, Sayı: 63, 165-181
|
11) |
Erkeklik Panoramaları I: Kapitalizm, Sınıf ve Aile |
Sancar, Serpil (2013): Erkekliğin Toplumsal İnşasını Anlamak. & Aile ve Sınıf Dolayımında Modern Erkekliklerin Oluşumu. Erkeklik: İmkânsız İktidar. Ailede, Piyasada ve Sokakta Erkeklikler. İstanbul: Metis, 23-89. |
12) |
Erkeklik Panoramaları II: Kavram ve İmge |
Cenk Özbay (2013): Türkiye’de Hegemonik Erkekliği Aramak. Doğu Batı, Toplumsal Cinsiyet Sayısı, Sayı: 63, S. 185-204.
Nesrin Kula Demir (2016): Erkek Dergilerindeki Reklam Fotoğraflarında (Yeniden) Üretilen Metroseksüel Kimlik. Erkek Kimliğinin Değişemeyen Halleri. İstanbul: Nobel Yaşam, S. 81-104
|
13) |
Tecavüz: Erkek ve Şiddet |
Gülnur Savran (1994): Feminist Teori ve Erkek Şiddeti. Defter Sayı: 21, S. 45-53
Gülgün Meşe & Güliz Gülçin Güzelgün (2016): Cinsel saldırganlığa İlişkin Modern Mitler. Erkek Kimliğinin Değişemeyen Halleri. İstanbul: Nobel Yaşam, S. 11-41
|
14) |
Yeni bir Feminizme Doğru:
Küreselleşme ve Neoliberalizmin Eleştirisi
|
Fraser, Nancy (2013): Feminizm, Kapitalizm ve Tarihin Cilvesi. 21. Yüzyıl Feminizmine Doğru. Neoliberalizmin Ötesinde bir Kadın Hareketi İçin Tartışmalar. Ankara: Notabene, 69-94.
Özuğurlu, Aynur (2013): Neoliberalizm ve Feminist Politikada Sınıfsal Tutum Arayışları. 21. Yüzyıl Feminizmine Doğru. Neoliberalizmin Ötesinde bir Kadın Hareketi İçin Tartışmalar. Ankara: Notabene, 255-279.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|