Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS323 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Eğitim Sosyolojisinin temel kavramlarını tanıtarak, eğitim alanındaki sosyolojik problemleri inceler ve çözüm önerileri getirir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını öğrenip eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini özellikle de bu alanın eğitimcilere olan katkılarını kavramaktır. Ayrıca, eğitim ile toplum arasındaki ilişkileri hem tarihsel açıdan değerlendirmek hem de güncel olaylar açısından yorumlamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim Sosyolojisi ve gelişimi | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
2) | Eğitim sosyolojisinin önemi, diğer bilimlerle ilişkisi | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
3) | Aile ve eğitim | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
4) | Çevre ve eğitim | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
5) | Sosyalleşme | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
6) | Farklı sosyal ve kültürel grup ve çevrelerde eğitim | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
7) | Sosyal politika ve eğitim | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
8) | Eğitimde fırsat eşitliği | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
9) | Toplum ilişkilerinin mahiyeti ve eğitim | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
10) | Sosyal bir kurum olarak okul | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
11) | Bir şiddet ortamı olarak okul | Kale, Nesrin (2004) Etik Sorunsallar ve Eğitim, Seçkin Yan. Ankara. Kale, Nesrin (2009) Felsefiyat,, Pegem Yan. Ankara. |
12) | Meslek olarak öğretmenlik | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
13) | Okulda başarısızlık | Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara 1997 |
14) | Gelecekte eğitim | Kale, Nesrin (2004) Etik Sorunsallar ve Eğitim, Seçkin Yan. Ankara. Kale, Nesrin (2009) Felsefiyat,, Pegem Yan. Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Tezcan, Mahmut (2001) Eğitim Sosyolojisi, Anı Yan. Kale, Nesrin (2003) Nasıl Bir İnsan?Nasıl Bir Eğitim ?. Ütopya Yan. Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Kale, Nesrin (2004) Etik Sorunsallar ve Eğitim, Seçkin Yan. Ankara. Kale, Nesrin (2009) Felsefiyat,, Pegem Yan. Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Sunum / Seminer | 6 | 6 |
Ödevler | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 159 |