Dersin Amacı: |
Sağlık kurumlarında pazarlama faaliyetlerinin avantajları; Klasik pazarlama karması öğelerinin yanı sıra genişletilmiş pazarlama karmasının sağlık personeli, uygulama, değerlendirme ve kontrol; alıcıların sağlık hizmeti satın alma davranışları ve karar verme süreçleri; tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinde kurumsal imaj iletiminin geliştirilmesine yönelik pazarlama stratejisi, gelişimin temel prensipleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı, sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri, sağlık piyasası ve ekonomik sistem ilişkisi, sağlık ve hastalık ekonomisi, sağlık hizmetlerinde değer üretimi.
Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi, sağlık işletmesinin çevre unsurları ve pazarlama uygulamaları üzerindeki etkileri.
Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları.
Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi, müşteri odaklılık değer matrisi, nasıl daha fazla müşteri odaklı olunabilir, fark yaratmanın yolları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel giriş ve yarıyıl boyunca işlenecek konuların gözden geçirilmesi |
Yok |
2) |
Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi |
|
3) |
Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü |
|
4) |
Tüketici davranışları |
|
5) |
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması |
|
6) |
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi |
|
7) |
Büyüme stratejileri |
|
8) |
Stratejik Pazarlama Planlaması |
|
9) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları |
|
10) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma |
|
11) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi |
|
12) |
Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları |
|
13) |
Pazarlama etiği |
|
14) |
Markalaşma ve Marka Yönetimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel mesleki gelişimi için çalışır, İş sağlığı ve güvenliği konusunu bilir ve uygular, Kişisel koruyucu önlemleri ve çevre güvenliği kurallarını bilir ve uygular |
1 |
2) |
Çalışma alanı düzenlemesini bilir ve yaşlı bakım hizmetinin kalite standartlarına uygun olmasını sağlar |
1 |
3) |
Hizmet alan bireyin öz bakım bilgi ve becerilerinin kazandırılmasına yardımcı olur, Yüz ve boyun bakımını yapar, El-ayak-tırnak bakımını yapar, Ağız ve diş bakımını yapar, Saç/sakal/istenmeyen tüylerin bakımını yapar |
|
4) |
Hizmet alan bireyin banyosunu veya yatak içinde iken banyosunu yaptırır, Hizmet alanın giysilerini değiştirmesine, tuvalet ihtiyaçlarını gidermesine yardımcı olur
|
|
5) |
Öz bakım sonrası gerekli işlemleri yapar, Uygulamalar sırasında kullanılan malzemeleri hijyen kurallarına uygun tekrar kullanıma hazırlar. Bakımsırasında ortaya çıkan kişisel atıkları hijyen kurallarına uygun ortamdan uzaklaştırır. |
|
6) |
Hizmet alanın yatak takımlarını değiştirir ve yatak düzenini sağlar, Hizmet alanın oda düzenini sağlar, Hizmet alanın yaşadığı alanda kaza ve yaralanmaya karşı önlem alır |
|
7) |
Oral beslenmeyi sağlar ve/veya destekler, Oral beslenme sonrası gerekli işlemleri yapar
|
|
8) |
Hizmet alanın mobilizasyonunu sağlar, Vücut bütünlüğünü ve yatak yarasını takip eder, Yatak yarası oluşumunu engellemek için gerekli önlemleri uygular
|
|
9) |
Sosyal etkinliklere katılımını sağlar, Meşguliyet etkinliklerine katılımı için destek olur, Önerilen fiziksel aktivitelere katılımını sağlar, Önerilen zihinsel aktivitelere katılımını sağlar, Hizmet alanın uyum sürecine destek olur, Hizmet alan bireyin etkili iletişim kurmasını kolaylaştırır
|
|
10) |
Sağlık profesyonelinin olmadığı durumlarda hizmet alan bireyin tedavi sürecinde reçetelenmiş ilaç kullanımını (kırmızı ve yeşil reçete hariç) destekler,
Akut ve kronik rahatsızlıkların tedavi sürecinde sağlık profesyonelini destekler, Hizmet alan bireyi gözlemler
|
|