Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF107 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Kardiyopulmoner Bypass | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ERHAN KAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel Kardiopulmoner Bypass dersi; komponentlerini ve uygulama tekniklerini tanır, sıralar. Kardiyopulmoner bypass sırasındaki perfüzyonun yeterliliğini değerlendirir. Myokardiyak koruma tekniklerini ve sistemik hipotermi uygulamalarını tanır, sıralar. Kardiyak fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder. Renal ve solunum fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder. Kardiyovasküler hemodinamik prensipleri ve ilişkili organ işlevlerini tanır. Kardiyopulmoner bypass sisteminin oluşturduğu sistemik inflamatuar yanıtın özelliklerini sıralar. Dolaşım ve perfüzyon destek sistemlerinin hemodinamik ve fizyolojik özelliklerini tanır, ayırt eder. |
Dersin İçeriği: | • Kardiyopulmoner bypass komponentlerini tanır • Kardiyopulmoner bypass uygulama tekniklerini sıralar • Kardiyak fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder. • Kardiyopulmoner bypass sisteminin oluşturduğu sistemik inflamatuar yanıtın özelliklerini sıralar. • Renal ve solunum fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin işleyiş şeklini tanımlar | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) | • Kardiyopulmoner bypass tekniklere giriş | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) | • Bypass fizyolojisi genel bakış | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
4) | • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
5) | • Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında güvenlik, kalite, etik konuları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
6) | • Kardiyovasküler fizyoloji, Hemodinami, rena vemyokardiyal fizyoloji prensiplerini tanıma | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
7) | • Pediatrik kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunları ve çözümlere yaklaşım yolları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
8) | • Vize Sınavı | YOK |
9) | • Kardiyopulmoner bypass sırasında uygulanan teknikler, alternatif yöntemler ve biyomedikal yönden kullanılabilecek teknolojiyi kapsar. | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
10) | • Kalp ve damar cerrahisi uygulamalarındaki anestezi teknikleri | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
11) | • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
12) | • Kalp cerrahisi ile ilgili temel konular ve perfüzyonisti ilgilendiren temel noktalar, | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | • Pediaktrik Bypass cerrahi uygulamaları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
14) | • Final Sınavı | YOK |
15) | • Final Sınavı | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Charles C., Kurusz, Mark, Lawrance, A.Earl, Safety and techniques in perfusion. Kardiyopulmoner Baypas, |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 5 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |