Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kaza, İhmal Ve Risk Nedir?
|
Video: http://www.haberturk.com/video/haber/izle/bp-meksika-korfezi-petrol-felaketi/151429 |
2) |
Kriz Tanımları (Siyasi, Ekonomik, Şirketsel Ve Markasal): Kriz Nedir? / Krizin 5n 1 K’sı / İtibar Yönetimi / Marka, İtibar Ve Kriz / |
Marka İtibarı: Vaka Çalışması Firestone-Explorer Krizi / Şirketler Rüya Büyüsünü Neden Yitirir?
Tüketici Markanın Yeni Sahibi Örnek Vaka: New Coke /
Video: http://www.temelaksoy.com/krize-care-inovasyondur/
|
3) |
Kriz İletişimi Nasıl Yapılmalı? (Hatalar Ve Örnek Vakalar): Neden İletişim Yapıyoruz? / Rekabette Öne Geçmek Ve Şüpheleri Gidermek /
|
Vaka Analizi: Sahte Rakı Krizi / Yükseliş ve Çöküş Neden Oluyor? / Teknolojinin Geleceği ve Moore Kanunu
Video: http://www.haberturk.com/gundem/haber/1142715-develi-restaurantta-kezzap-dehseti |
4) |
Gelecek Neden Kriz Yaratıyor? Geleceği Tahmin Etmek Neden Zordur / Stratejik Planlama Daha Yaratıcı Olabilir Mi?/ Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Neden Bazı Tahminler Gerçekleşmez? / Şirketler Açısından Öngörülemeyen Krizler
|
Vaka Analizi Mekap, Gırgır Süpürgeleri |
5) |
Kriz Yönetimi Ve Kestirilemez İnsan Davranışları
|
Zimbardo’nun Stanford Hapishane Deneyi, Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Milgram Deneyi / Kriz Yönetimi ve Pazarlama / "Markaların Kara Kitabı" |
6) |
Kriz ve Senaryolar: Krizlere Karşı Nasıl Hazırlıklı Olunur? / Krizin Kaynakları/ Kriz Türleri Nedir? / Kriz İletişimi Yönetimi / Krizin Evreleri
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası / |
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası |
7) |
Kriz Yönetimi İlkeleri: Başarılı Kriz Yönetimleri / Kurumsal İtibar Nedir? / Kurumsal İtibarın Yönetimi Nasıl Olmalı? / Yönetilemeyen İtibar ve Krizler İtibarı Tehdit Eder |
Vaka Analizi: Exxon Valdez kazası.
Vaka Analizi: Boeing’in Başarılı Kriz Yönetimi. |
8) |
Krizler ve Dönüşüm: Şirketlerde Yeni Yönetim Anlayışı ve Kar Tartışması / Kuşaklar ve Değişen Tüketici Tepkileri |
Yönetilemeyen Krizler (BP Meksika Örneği), Yetersiz kalan öngörüler, İnternet, Microsoft’un Öncelikleri Arasında Neden Yer Almadı? |
9) |
Kriz Yönetimi Hakkında Her Şey: Krizin Yüzde 99’u iletişim, yüzde 1’i tekniktir /Kriz Planlamanın Püf noktaları |
Riskler ve Öngörüler: Toyota, Samsung, IBM, DEC ve Apple Örnekleri |
10) |
Krizler Ve Yeni Tüketici Anlayışı |
Tüketici Dostu Şirketler ve Toyota Örneği / İsveç Saat Sanayine Japon Saldırısı / Krizlerin Fırsata Çevrilen Yüzü (Swatch’un Doğuşu), Cargill ve İtibarsızlık |
11) |
Kriz Süreci Ve Değişen Liderler Anlayışı |
Lidere itaat ve Milgram Deneyi / Motorola’nın İflası. |
12) |
Kriz Yönetimi Ve Belirsizlik |
Denetimsizlik ve İflas eden Enron Modeli, Dotcom Krizi, Sürdürülebilirlik ve Starbucks Modeli. |
13) |
Kriz Yönetimi Ve Pr Çalışmaları: Şirketler ve Yerel Hatalar / Sosyal Sorumluluk / Kurumsal İtibar. |
|
14) |
Kriz Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar: Zihinsel modelleme yöntemleri, Kriz engelleyici yaklaşımlar, Yeni itibar yönetimleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
|
2) |
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
|
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
|
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
|