Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK324 | ||||||||
Ders İsmi: | TSM Repertuvarı ve Uslup IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. MİTHAT ARISOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Müziği üslup ve repertuvarını öğretmek, solfej ve usul çalışmaları yapmak, Türk ve Batı Müziği repertuvarını karşılaştırmak. |
Dersin İçeriği: | Türk Müziği repertuvarındaki eserleri öğretmek ve Türk Müziği üslubuyla eser çalışmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk Sanat Müziği'nin gelişimi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
2) | TSM'nin tarihsel evrimi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
3) | Makam ve Usul çalışmaları | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
4) | Farklı usul ve tempo türlerinin incelenmesi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
5) | TSM Bestecileri ve Eserleri | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
6) | Hüseyin Sadettin Arel, Ahmed Adnan Saygun gibi önemli bestecilerin repertuarılarının araştırılması | Online araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve haftalık sağlanacak kaynaklar. |
7) | Türk Hafif Müziği ve TSM Etkileşimi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
8) | Popüler türlerin TSM'ye etkisi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
9) | Makam ve Usul Çalışmaları 2 | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
10) | Karmaşık usul ve tempo kullanılan eserlerin çözümlemesi | Önceki haftalarda sağlanan kaynakların derlemesinden oluşur ve seçilen TSM bestecisinin/sanatçısının bir eserinin notaları öğrencilere temin edilir. |
11) | TSM Bestecileri ve Eserleri | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
12) | Neyzen Tevfik, Tanburi Cemil Bey gibi dönemin öne çıkan bestecilerinin incelenmesi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
13) | Genel tekrar ve verilen haftalık kaynakların tekrar gözden geçirilmesi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Repertuvar notaları-Repertoire Notes |
Diğer Kaynaklar: | TRT Notaları - TRT Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |