Mimarlık (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM530 | ||||||||
Ders İsmi: | Tarihi Yapıların Analizi ve Değerlendirmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İREM YERGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BEHİYE IŞIK AKSULU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler, Mimari Rölöve Yöntem Ve Teknikleri, Uygulama Ve Teori İlişkisini Kuran Saha Çalışması Ve Değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Tarihi Ve Kültürel Açıdan Korunması Gerekli Bir Mimari Eserin, Durum Tesbitinden Ölçme Ve Belgelemeye Yönelik Tekniklerle Koruma Yöntemleri, Yeniden Kullanım Koşulları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler | |
2) | Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler | |
3) | Belgeleme Nedir | |
4) | Belgeleme Yöntemi | |
5) | Belgeleme Yöntemi | |
6) | Restorasyon Yaklaşımı | |
7) | Yeniden Kullanım Koşulları | |
8) | Konu İle İlgili Örnek Seçimi Sunum Ve Tartışmalar | |
9) | Sunum Ve Tartışmalar | |
10) | Sunum Ve Tartışmalar | |
11) | Sunum Ve Tartışmalar | |
12) | Sunum Ve Tartışmalar | |
13) | Sunum Ve Tartışmalar | |
14) | Sunum Ve Ödev Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Measurement And Recording Of Historic Buildings / Peter Swallow...[Et All] Shaftesbury : Donhead, 2004 Mimarlık Topoğrafyası Cilt1-2 / Mustafa Aytaç İstanbul : İtü, 1968-70 Leica Flexline Manual Autocad 2004 For Architecture / Alan Jefferis, Michael Jones, Tereasa Jefferis, Australia Thomson/Delmar Learning, C2004 Autocad 2005 [Electronic Resource] / Thomas Singer, Marika Snider ; Autodesk Press, [New York] : Thomson Delmar Learning, 2005 Surveying Historic Buildings, Watt, D., (1996). Dorset: Donhead,. Rölöve, Uluengin, M.B. (2002)., İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Metric Survey Specifications For Cultural Heritage, Bryan, P., Et. Al. , (2009)., England : English Heritage. Historic American Buildings,Survey/Recording Historic Structures, Burns, J. A., (2004), , N.J.: Wiley. Recording, Documentation, And Information Management For The Conservation Of Heritage Places. Los Angeles: The Getty Conservation Institute, (2007). |
Diğer Kaynaklar: | Measurement And Recording Of Historic Buildings / Peter Swallow...[Et All] Shaftesbury : Donhead, 2004 Mimarlık Topoğrafyası Cilt1-2 / Mustafa Aytaç İstanbul : İtü, 1968-70 Leica Flexline Manual Autocad 2004 For Architecture / Alan Jefferis, Michael Jones, Tereasa Jefferis, Australia Thomson/Delmar Learning, C2004 Autocad 2005 [Electronic Resource] / Thomas Singer, Marika Snider ; Autodesk Press, [New York] : Thomson Delmar Learning, 2005 Surveying Historic Buildings, Watt, D., (1996). Dorset: Donhead,. Rölöve, Uluengin, M.B. (2002)., İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Metric Survey Specifications For Cultural Heritage, Bryan, P., Et. Al. , (2009)., England : English Heritage. Historic American Buildings,Survey/Recording Historic Structures, Burns, J. A., (2004), , N.J.: Wiley. Recording, Documentation, And Information Management For The Conservation Of Heritage Places. Los Angeles: The Getty Conservation Institute, (2007). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 154 |