Bilişim Sistemleri (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BIS503 | ||||||||
Ders İsmi: | Algoritma Geliştirme ve Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel algoritma ve programlama bilgi ve becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Problem çözme teknikleri; giriş-çıkış işlem süreci; algoritma analizi; kesinlik; matematiksel terimler (aritmetiksel; ilişkisel ve mantıksal operatörler); koşullu ve döngüsel deyimler; vektör ve matris gösterimleri; basit veriler dışında bir ya da çok boyutlu işlemler; alt yordam ve fonksiyonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ve Programlama Kavramları, Problem Nedir? Problem Çözme Kavramı | Bilgisayar, Algoritma Yazılımları |
2) | Algoritma Kavramı ve Akış Diyagramları (Flowcarts). Veri Tipleri, Sabitler, Değişkenler, Aritmetik Operatörler | Bilgisayar ve Akış Diyagramı Uygulamaları |
3) | 5.Nesil Programlama Araçları ile Algoritmaya Giriş. Değişkenlere Veri Giriş, Değişkenler ile Aritmetik İşlemler Yapma ve Değişken içeriklerinin Çıktıya Dönüşmesi | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımları (5.Nesil Programlama Araçları) |
4) | Programlama Mantığı, Mantıksal Operatörler, Karar Yapıları (EĞER – IF) | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
5) | Karar Yapıları (ANAHTARLAMA – SWITCH CASE) | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
6) | Döngü Yapıları (Şartlı Döngü) | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
7) | Döngü Yapıları (Sayaçlı Döngü) | Biligsayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
8) | Ara Sınav | |
9) | Diziler (Tek Boyutlu) | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
10) | Diziler (Çok Boyutlu) | |
11) | Alt Programlar (Yordamlar) - Fonksiyonlar | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
12) | Sıralama Algoritmaları | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
13) | Problem Senaryolarını Akış Diyagramları, Yalancı (Pseudo) Kod ve 5.Nesil Algoritma Uygulamaları Çözme Çalışmaları - I | Bilgisayar, Algoritma Uygulama Yazılımı |
14) | Problem Senaryolarını Akış Diyagramları, Yalancı (Pseudo) Kod ve 5.Nesil Algoritma Uygulamaları Çözme Çalışmaları - II | Bilgisayar ve Algoritma Uygulama Yazılımı |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Algoritma ve Programlama Mantığı - H.Burak Tungut - Kodlab |
Diğer Kaynaklar: | Algoritmayı Anlamak - Mustafa Eker - Nirvana Algoritmalara Giriş (Introduction To Algorithms) - Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rıvest, Clifford Stein |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | 3 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 1 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 2 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Akran Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |