Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST303 | ||||||||
Ders İsmi: | Sistem Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. TUBA UĞRAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Öğr.Gör. DENİZ TAŞKIN Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş sorunlarını tespit ederek, sorunlara çözüm alternatifleri getirebilmesini sağlamak ve iş çevresindeki unsurları inceleyerek ihtiyaçlar doğrultusunda sorunları çözecek sistemin tasarımını gerçekleştirebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sistem Kavramı; sistem geliştirme hayat döngüsü; sistem geliştirme yöntemleri; proje takımı ve rolleri; nesne tabanlı sistemler ve tasarımı; planlama; sistem talebi oluşturma; fizibilite; proje yönetimi kavramı ve süreçleri; süreç yönetimi araçları; gant ve pest methodu; gereklilik belirleme süreci ve fonksiyonel modelleme; yapısal modelleme; davranışsal modelleme; tasarım süreci; class ve method tasarımı; veri yönetimi tasarımı; kullanıcı arayüz tasarımı; fiziksel mimari tasarımı; uygulama süreci; test yöntemleri; yükleme ve operasyonel süreç; proje sonlandırma süreci; scrum methodu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem ve Özellikleri | |
2) | Bilgi Sistem Türleri | |
3) | Bilgi Sistemi Tarafları | |
4) | Sistem Geliştirme Süreci ve Modelleri | |
5) | Planlama Evresi | |
6) | Analiz Evresi | |
7) | Veri Akış Şemaları – Konu Tekrarı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sistem Çözümleme ve Sonlandırma Çalışmaları | |
10) | Normalizasyon | |
11) | Tasarım Evresi (Ağ Tasarımı, Veritabanı Tasarımı, Kullanıcı Arayüzü Tasarımı) | |
12) | Tasarım Evresi (Sistem Arayüz Tasarımı, Prototip Tasarımı, Sistem Kontrollerinin Tasarımı) | |
13) | Uygulama Evresi | |
14) | Destek Evresi –Konu Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Systems Analysis and Design, Global Edition, Kenneth Kendall, Julie Kendall, Peorson, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Essentials of System Analysis and Design, Joseph Valacich, Mary Sumner, Joey George, Jeffrey Slater, Iowa, Peorson, 2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 4 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 3 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 3 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 1 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 602 |