İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Finansal Muhasebe | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜSEYİN MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Muhasebe ve muhasebe bilgisinin önemini kavratmak ve tekdüzen muhasebe sistemi çerçevesinde mali karakterli işlemleri kaydetme, sınıflandırma ve özetleme işlemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Muhasebenin tanımı; fonksiyonları ve işletme organizasyonu içindeki yeri ve önemi; muhasebe temel denklemi; mali tablolar; muhasebede kullanılan belgeler; muhasebede kullanılan defterler; muhasebede hesap kavramı; hesapların gruplandırılması ve işleyiş kuralları; hesap planı ve tek düzen hesap planı uygulaması; ülkemizde muhasebe uygulaması: dönen varlık, duran varlık, yabancı kaynaklar, özkaynaklar ve gelir-gider hesaplarına ilişkin işlemler ve muhasebe kayıtları; muhasebe uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin içeriğini açıklar. • İşletmeyi tanımlar. • Muhasebeyi tanımlar. • İşletme fonksiyonları ve yönetim fonksiyonlarını sıralayarak muhasebe ile ilişkilerini kurar | Dersin hocasının kaynak, notları ve sunumları |
2) | • Bilançonun tanımı • Bilançonun temel eşitliği • Mali işlemler ve bilançoya etkisi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
3) | • Hesap kavram • Hesapların işleyişi • Tekdüzen hesap planı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
4) | • Çift taraflı kayıt sistemi • Mali karakterli işlem belgeleri • Yevmiye kaydı • Büyük defter kaydı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
5) | • Alacaklar hesabı • Ticari alacaklar ve diğer alcaklar • Yevmiye ve büyük defter kaydı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
6) | • Ders içeriği • İşletmenin tanımı • Muhasebenin tanımı • İşletme fonksiyonları ve muhasebe ilişkisi • Yönetim fonksiyonları ve muhasebe ilişkisi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
7) | • Stok kavramı • Stok hesapları işleyişi • Yevmiye ve büyük defter kaydı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
8) | • Kısa vadeli yabancı kaynakları tanımlar ve sınıflandırır | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
9) | • Uzun vadeli yabancı kaynaklar • Ticari borçlar • Yevmiye ve büyük defter kaydı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
10) | • Özkaynaklar • Sermaye yedekleri ve kâr yedekleri • Yevmiye ve büyük defter kaydı | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
11) | • Duran varlıklarla ilgili mali karakterli işlemler | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
12) | • Gelir tablosu özellikleri • Gelir tablosu hesapları • Gelir tablosu | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
13) | • Envanter • Kesin mizan • Bilanço | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
14) | • Monografi | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
15) | • Final | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
16) | Final Sınavı | Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının Kaynakları Notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders Hocasının sunumları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 4 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 0 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 122 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 197 |