| Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | CENG491 | ||||||||
| Ders İsmi: | Computer Security | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
	
  | 
||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: | 
  | 
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PINAR YILDIRIM | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: | 
| Dersin Amacı: | A. Seçmeli Ders Konusunu açıklamak B. Seçmeli Ders Yöntemleri/Araçlarını kullanmak C. Seçmeli Ders Konusunda çözüm üretmek  | 
| Dersin İçeriği: | Bilgi güvenliği yaklaşımı. Bilgi güvenliği politikaları oluşturmak için kavramlar ve organizasyonlarda bilgi güvenliği yönetimi. Temel bilgi güvenliği kavramları: gizlilik, bilgi bütünlüğü, bilgiye ulaşabilirlik; bilgi sistemlerinin güvenlik açısından analizinde temel prensipler; analiz kavramları; bilgi sistemlerinin temel özellikleri, semiotik model; güvenlik politikaları prensipleri; risk ve yedekleme politikaları; risk analizi ve risk yönetimi; güvenlik yönetiminde sorumluluklar ve politikaların yapısı; güvenli sistemlerde şifrelemenin rolü; güvenli ödeme sistemleri (SET); dijital sertifikalar; bağımsız güvenlik kurumları; mevcut ürünlerin incelenmesi ve bilgi güvenliği ile ilgili durum analizleri.      | 
	Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
	
  | 
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Bilgi güvenliği yaklaşımı | Ders notları | 
| 2) | Bilgi güvenliği politikaları oluşturmak için kavramlar ve organizasyonlarda bilgi güvenliği yönetimi | Ders notları | 
| 3) | Temel bilgi güvenliği kavramları | Ders Noları | 
| 4) | Bilgi sistemlerinin temel özellikleri | Ders notları | 
| 5) | Bilgi sistemlerinin temel özellikleri | Ders Notları | 
| 6) | Arasınav | Ders notları | 
| 7) | Bilgi sistemlerinin temel özellikleri | Ders notları | 
| 8) | Semiotik model | Ders notları | 
| 9) | Semiotik model | Ders notları | 
| 10) | Semiotik model | Ders notları | 
| 11) | Mevcut ürünlerin incelenmesi ve bilgi güvenliği ile ilgili durum analizleri | Ders Notları | 
| 12) | Mevcut ürünlerin incelenmesi ve bilgi güvenliği ile ilgili durum analizleri | Ders notları | 
| 13) | Arasınav | Ders Notları | 
| 14) | Mevcut ürünlerin incelenmesi ve bilgi güvenliği ile ilgili durum analizleri | Ders Notları | 
| 15) | Final Sınavı | Ders notları | 
| Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları | 
| Diğer Kaynaklar: | Course Notes | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 
2 | 
3 | 
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
| 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
| 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
| 4) Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
| 5) Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
| 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
| 7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
| 8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
| 9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
| 10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||||||
| 11) Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
| 2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
| 3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
| 4) | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
| 5) | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
| 6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
| 7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
| 8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
| 9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
| 10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | |
| 11) | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | 
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Bireysel Proje | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Ara Sınavlar | 2 | % 40 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 15 | 3 | 45 | 
| Uygulama | 1 | 20 | 20 | 
| Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 40 | 
| Toplam İş Yükü | 145 | ||