Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MGSA202 | ||||||||
Ders İsmi: | Güzel Sanatlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüzyüze ders |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders planı tartışılır. | - |
2) | Geç Paleotik dönem, Neolitik dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
3) | Mısır uygarlığı İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
4) | • Batı Asya Uygarlığı • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
5) | • Ege Uygarlıkları • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
7) | • Roma erken hiristiyan sanatı, Bizans sanatı • Hiristiyan Sanatının ilk Formları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
8) | • Ara sınav | - |
9) | Roman sanatı, Gotik sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
10) | • Başlangıç dönemi, Ortaçağ dönemi, Modern dönem, • İslam Sanatının Evrimi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
11) | • İtalya, Fransa • 16. yüzyılda Avrupada Rönesans Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
12) | • Barok Avrupa • Barok Dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
13) | • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
14) | • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
15) | • Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi kitapevi, 1990 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 40 | % 40 |
Final | 60 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Proje | 15 | 15 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 111 |