Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGSA202
Ders İsmi: Güzel Sanatlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüzyüze ders
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin amacı: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı tartışılır. -
2) Geç Paleotik dönem, Neolitik dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
3) Mısır uygarlığı İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
4) • Batı Asya Uygarlığı • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
5) • Ege Uygarlıkları • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
7) • Roma erken hiristiyan sanatı, Bizans sanatı • Hiristiyan Sanatının ilk Formları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
8) • Ara sınav -
9) Roman sanatı, Gotik sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
10) • Başlangıç dönemi, Ortaçağ dönemi, Modern dönem, • İslam Sanatının Evrimi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
11) • İtalya, Fransa • 16. yüzyılda Avrupada Rönesans Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
12) • Barok Avrupa • Barok Dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
13) • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
14) • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
15) • Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Ders Notları
Diğer Kaynaklar: -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi kitapevi, 1990

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Proje 15 15
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 16 16
Final 1 1
Toplam İş Yükü 111