Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin kitabını ve ilgili materyalleri tanımlar |
ders notları |
2) |
• Organizasyon Felsefesi
• Yönetim Fonksiyonları |
ders notları |
3) |
• Sistem Kavramının Tanımlanması
• Sistemin Girdilerinin Tanımlanması
• Sistemin Çıktılarının Tanımlanması
• Sistem İçinde Yer Alan Süreçlerin Tanımlanması
• Geri Besleme Kavramına İlişkin Bilgiler ve Geri Beslemenin Türleri Hakında Yorumlama Yapılması
|
ders notları |
4) |
• Çatışma Yönetimi Kavramını Değerlendirmek
• Zaman Yönetimi Kavramını Değerlendirmek
|
ders notları |
5) |
• Neo-Klasik Yönetim Dönemi İçerisinde Yapılan Araştırmaları Sıralamak
• Hawthorne Araştırmaları
• Harwood Araştırmaları
|
ders notları |
6) |
• Klasik Yönetim Öncesi Döneme Vurgu Yapmak
• Klasik Yönetim Düşüncesini Açıklamak
|
ders notları |
7) |
• Modern Yönetim Dönemi Yaklaşımlarını Sıralamak
• Durumsallık Teorisini Açıklamak
• Sistem Yaklaşımını Açıklamak
• Koşul Bağımlılığı Kavramını Açıklamak
• Değişim Yönetiminin Günümüz Örgütlerine Katkısını İncelemek
|
ders notları |
8) |
vize |
|
9) |
• Örgüt Yapısının Ele Alınması
• Teknoloji Değişkenine Odaklanma
• Çevre Değişkenine Odaklanma
• Strateji Değişkenine Odaklanma
• İşletme Çevresindeki Makro ve Mikro Değişkenlere Odaklanma
|
ders notları |
10) |
• Örgüt Yapısının Türlerinin Değerlendirilmesi
• Örgüt Yapısını Oluşturan Unsurların Sıralanması
|
ders notları |
11) |
• Entellektüel Sermayeyi Tanımlamak
• Sosyal Sermayeyi Anlamak
• Yapısal Sermayeyi Anlamak
• İnsan Sermayesini Anlamak |
ders notları |
12) |
• Motivasyonda Birincil Grup (Klasik) Motivasyon Kavramlarının İncelenmesi |
ders notları |
13) |
• Motivasyonda İkincil Grup (Modern) Motivasyon Kavramlarının İncelenmesi |
ders notları |
14) |
tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|