Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP172 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Eğitim Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı Türk eğitim sistemini Türklerin Müslüman olmalarından önce, Türklerin Müslüman olmalarından sonra, Karahanlılar, Selçuklular, Anadolu beylikleri, Osmanlılar ve Türkiye Cumhuriyeti dönemleri şeklinde ele alarak her dönemin eğitim sistemini, önemli isimlerini, yapılan değişiklikleri ve etkilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Türk eğitim tarihinin genel olarak ele alınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilerle tanışma | yok |
2) | • Türk eğitim tarihi, dönemler | yok |
3) | Hunlarda eğitim, Göktürklerde eğitim, Uygurlarda eğitim | yok |
4) | • Karahanlılar döneminde eğitim, İbni Sina, Farabi, Balasagunlu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut | yok |
5) | • Selçuklular döneminde eğitim, Anadolu Beylikleri döneminde eğitim, Nizamülmülk, Mevlana Celalettin Rumi, Yunus Emre, Hacı Bektaş-i Veli, Aşık Paşa | yok |
6) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Katip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
7) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
8) | vize | yok |
9) | • İlk yenileşme dönemi, Tanzimat dönemi eğitim sistemi, Sümbülzade Vehbi, Ziya Paşa, Namık Kemal, Ali Suavi | yok |
10) | • I. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Mutlakiyet dönemi eğitim sistemi, Münif Paşa, Sait Paşa, Ahmet Mithat Efendi, Ahmet Rıza Bey | yok |
11) | • II. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Emrullah Efendi, Satı Bey, Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu | yok |
12) | • Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim, Kazım Karabekir | yok |
13) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
14) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
15) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | sınıfta anlatılacak |
Diğer Kaynaklar: | Akyüz, Y. (2015). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Güven, İ. (2018). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | 2 |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | 1 |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 1 |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | 4 |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | 3 |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 94 |