Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse ve konuya giriş |
|
2) |
Belirli amaçlı yabancı dil öğretimi: Genel kavram ve ilkeler. |
(A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript. |
3) |
Belirli amaçlı yabancı dil öğretimi modelleri. |
(A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript. |
4) |
• Gereksinim Çözümlemesi
o Tanım ve genel özellikler
|
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
5) |
• Gereksinim Çözümlemesi
1. Tanım ve genel özellikler
(devam) |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
6) |
Gereksinim çözümlemesi uygulamaları:
2. 1926: Michael West |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
7) |
3. 1971: Avrupa Konseyi ve Çağdaş Diller Projesi |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
8) |
Arasınav |
(Yok) |
9) |
3. 1971: Avrupa Konseyi ve Çağdaş Diller Projesi (devam) |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
10) |
4. John Munby: İletişim Gereksinimleri İşlemcisi (CNP)
|
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
11) |
4. John Munby: İletişim Gereksinimleri İşlemcisi (CNP) (devam)
|
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
12) |
Uygulama: Değişik öğrenen profilleri için CNP'nin işletilmesi. |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
13) |
5. Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi için gereksinim çözümlemesi |
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
14) |
6. Gereksinim çözümlemesinde veri toplama yolları
7. Gereksinim çözümlemesi araştırma uygulamaları
|
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript. |
Ders Notları / Kitaplar: |
(A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript.
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
(A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript.
|
Diğer Kaynaklar: |
2. Council of Europe (2001), Common European Framework of reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Language Policy Unit, Strasbourg.
3. A Teacher’s Guide to the Common European Framework. Pearson Longman.
4. Ek, J.A. van (1975). The Threshold Level 1990. Council of Europe.
5. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Threshold 1990. Council of Europe.
6. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Waystage 1990. Council of Europe.
7. Breakthrough Level Specifications
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
4 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
2 |
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
2 |
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
5 |
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
3 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
3 |