Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere psikolojik danışma ve rehberlikle ile ilgili temel
kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışma ve rehberliğin gelişimi, danışma
alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı
sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları;
kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci,
psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve
gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu,
önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri,
geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul
danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel
Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul
danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve
ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesi ve Ders içeriğinin tartışılması
|
|
2) |
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
|
|
3) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığa ilişkin temel kavram ve ilkeler
|
|
4) |
Okullarda uygulanan rehberlik hizmet alanları
|
|
5) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
6) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
7) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın problem alanlarına göre sınıflandırılması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
|
|
10) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
11) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
12) |
Gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı),
|
|
13) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
1 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
1 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
1 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
1 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
1 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
1 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
1 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
5 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
1 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
1 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
1 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
1 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
4 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
5 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
1 |
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
2 |