İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EENF101 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar temel kavramlarını ve donanım bileşenlerini tanıma ve öğrenme. Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama). bilgisayara dayalı öğrenme materyallerini tanıma ve öğretim materyali olarak işe koşmaya dair farkındalık sağlama |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | · Dersin tanıtılması ve ders izlencesinin sunumu | |
2) | · Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramları ve öğeleri | Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi |
3) | Bilgisayar destekli eğitimin kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları | Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi |
4) | Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri | Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi |
5) | Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri | İlgili okumaların yapılması ve konunun araştırılması |
6) | Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar | İlgili okumaların yapılması |
7) | Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar tanıma ve kullanma, | araştırma yapma ve ilgili okumaları yapma |
8) | Ara sınav | |
9) | Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi yapma, | Araştırmaları ve ilgili okumaları yapma |
10) | Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi | İlgili okumalar |
11) | • Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları | Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme |
12) | Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları | Uzakta eğitim uygulamalarını inceleme |
13) | Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamalarına kullanma | Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme |
14) | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri | İlgili okumalar |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | 5 |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 3 | % 40 |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |