Okul Öncesi Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP206
Ders İsmi: Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Meslek Bilgisi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.
Dersin İçeriği: Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? yok
2) Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri yok
3) Öz-düzenleme Becerisi yok
4) Motivasyonel Faktörler yok
5) Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri yok
6) Öğrenme Stilleri yok
7) Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri yok
8) vize sınavı yok
9) Bilgiyi Alma Tercihine Göre Öğrenme Stilleri yok
10) Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri yok
11) Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri yok
12) Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri yok
13) Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme yok
14) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi,
Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi.
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu.
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813.
Diğer Kaynaklar: Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457.
Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon,
Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara,
Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus:
Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson,
Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson,
Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2:
Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 122