Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP401 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Drama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Meslek Bilgisi | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin; mesleki düzeyde bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması ve alana olumlu tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması,dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı. Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları. Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar. Yaratıcı dramanın/ drama uygulamalarının özellikleri, öğeleri, boyutları, drama uygulamaları. Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi. Yaratıcı drama alanındaki öncüler. Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması. Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim. Duyu, güven çalışmaları. Uyum, gözlem çalışmaları. Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları. Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, iletişim, etkileşim çalışmaları. | . |
2) | Uyum çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması |
3) | Güven çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması |
4) | Beş duyu çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması |
5) | Yaratıcı drama, sanatlar (edebiyat) ve teknikler. | İlgili kaynakların okunması |
6) | Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler. | İlgili kaynakların okunması |
7) | Yaratıcı drama, sanatlar (resim) ve teknikler. | İlgili kaynakların okunması |
8) | Ara Sınav | . |
9) | Yaratıcı drama ve sanatlar(müzik), orff ve beden perküsyon | İlgili kaynakların okunması |
10) | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması |
11) | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması |
12) | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması |
13) | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması |
14) | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması |
15) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Adıgüzel,H. Ömer; (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Önder, A. (2007). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayıncılık: İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Adıgüzel,H. Ömer; (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Önder, A. (2007). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayıncılık: İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Örnek olay çalışması |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 123 |