Okul Öncesi Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ÖZEP313 | ||||||||
Ders İsmi: | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Meslek Bilgisi | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel tanımlama ve yaklaşımlarla Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunu çok boyutlu değerlendirme ve öğretim için desenlemeler yapmayı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dikkat Eksiliği ve Hiperaktivite Bozukluğunu tanımı, kriterleri, yaşadıkları durumlar, eşlik eden diğer problemler ve bu konularda öğretim stratejilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Genel giriş | |
2) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanılama kriterleri (çocukluk) | |
3) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanım ve tarihçe | |
4) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanılama kriterleri (ergenlik- yetişkinlik) | |
5) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanılama kriterleri için eğitim ve öğretim önerileri | |
6) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanılama kriterleri için eğitim ve öğretim önerileri | |
7) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve yürütücü işlevlerdeki bozukluklar ve öğretim önerileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve farklı yaşam evrelerindeki özellikler ve önlemler | |
10) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve karşıt olama bozukluğu | |
11) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve davranım bozuklukları, eğitimsel farklar | |
12) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve suçluluk, cinsel suçlar, fiziksel taciz fark etmei yönlendirme | |
13) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, depresyon,anksiyete bozuklukları ve yönlendirme | |
14) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü ve yönlendirme, eğitim | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Çakmakçı,F.(2012)Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu.Nobel Akademik Yayıncılık.Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Çakmakçı,F.(2012)Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu.Nobel Akademik Yayıncılık.Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | ||||||||||||||||
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | ||||||||||||||||
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | ||||||||||||||||
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | ||||||||||||||||
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | ||||||||||||||||
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | ||||||||||||||||
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | ||||||||||||||||
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | ||||||||||||||||
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | ||||||||||||||||
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | ||||||||||||||||
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | ||||||||||||||||
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | ||||||||||||||||
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | |
2) | P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | |
3) | P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | |
4) | P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
5) | P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | |
7) | P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | |
8) | P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | |
9) | P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | |
10) | P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | |
11) | P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | |
12) | P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | |
13) | P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | |
14) | P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | |
15) | P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | |
16) | P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | |
17) | P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |