Dersin Amacı: |
Öğrencilere proje hazırlama tekniklerinin esaslarını ayrıntılarıyla öğreterek eğitim projesi hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Proje kavramları, eğitim projeleri ve özellikleri, proje konusunun belirlenmesi ve proje kararı, projenin gerekçesi ve alan çalışması, projenin alana katkısı, proje uygulama yeri seçimi, projenin teknik yönü, proje giderleri ve gelirleri, projelerin teknik değerlendirilmesi, projelerin mali açıdan değerlendirilmesi, projelerin ekonomik açıdan değerlendirilmesi, AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri yazımı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje Süreçleri
|
|
2) |
Projelerde Organizasyon Yapıları |
|
3) |
Proje Başlatma ve Planlama Süreçleri |
|
4) |
Proje Uygulama Süreçleri |
|
5) |
Proje İzleme ve Kontrol Süreçleri
Proje Kapatma Süreçleri |
|
6) |
Proje Yönetimi Bilgi Alanları |
|
7) |
Proje Aktivitelerinin Belirlenmesi
Zaman Çizelgesi Ağ Şemasının Oluşturulması |
|
8) |
Örnek Projelerin İncelenmesi |
|
9) |
Kaynakların Tanımlanması
Süre ve Maliyet Tahminlerinin Oluşturulması |
|
10) |
Kritik Yol Analizi (CPM) |
|
11) |
Proje Seçim Metotları |
|
12) |
Risk Analizi |
|
13) |
Projelerin teknik, mali ve özgünlük değerlendirilmesi |
|
14) |
AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri örnekleri |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Erkuş, A., Rehber, E., 1998, Proje Hazırlama Tekniği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1496, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
İnan, İ. H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ.
Cinemre, H. A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 41, Samsun.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
|
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
|
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
|
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
|
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
|