Dersin Amacı: |
Özel gereksinimli çocukların eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaü stü, dizûstü, tablet, akıllı t elefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçlan öğretim ortamlarında uygulamaları, öğretim etkinliklerine teknoloji entegrasyonu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Program Tanıtımı-Giriş |
.......................... |
2) |
Eğitim, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi,eğitim teknolojisinin amaçları
|
............................... |
3) |
Eğitim Teknolojisi Kullanımının Sistematik Planlanması, Teknolojinin Sağladığı Yararlar |
............................................. |
4) |
Teknoloji ve Özel Eğitim, Yardımcı Teknoloji Nedir?, Farklı Yetersizlikler için Yardımcı Teknoloji Kullanımı
|
................................. |
5) |
-Yardımcı teknolojileri planlama süreci, Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarının Özel Eğitim İçin Yararları |
............................. |
6) |
Teknolojinin Otizmli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Otizmi Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları
|
......................... |
7) |
Teknolojinin İşitme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, İşitme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları |
............................ |
8) |
Teknolojinin Görme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Görme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları
|
....................... |
9) |
Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar |
.......................... |
10) |
Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar
|
........................ |
11) |
Stratejik Teknoloji Planının Geliştirilmesi |
....................... |
12) |
Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması
|
.......................... |
13) |
Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması |
...................... |
14) |
Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması |
...................... |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
5 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
5 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
5 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
5 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
1 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
5 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
4 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
5 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
1 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
1 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|