Dersin Amacı: |
Günlük yaşam ve sosyal becerilerle ilgili temel tanımları kavrar, çocuğa uygun günlük yaşam ve sosyal beceri programları oluşturur, uygun materyallerini geliştirir ve uygular. Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde çocuğa uyarlar. Çocuğun öğretim öncesi ve sonrası performansını değerlendirir.
|
Dersin İçeriği: |
Temel kavramlar: temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı: temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
final sınavı |
...................... |
1) |
Temel kavramlar -Sosyal uyum becerileri tanımı ve sınıflandırma |
............... |
2) |
Sosyal uyum becerilerinde temel kuramlar ve yaklaşımları |
............................ |
3) |
Sosyal uyum becerilerinde temel kuramlar ve yaklaşımları |
...................... |
4) |
Sosyal becerilerin günlük Yaşam ve iş yaşamındaki toplumsal uyum sürecindeki önemi |
...................... |
5) |
Özel eğitimde temel becerilerin önemi |
...................... |
6) |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri ve temel becerilerin gelişimi |
.......................... |
7) |
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi |
................... |
8) |
vize sınavı |
........................ |
9) |
Temel ve sosyal uyum becerileri öğretim teknikleri |
...................... |
10) |
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretiminde aile katılımı |
................ |
11) |
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretiminde öğretmenin rolü |
..................... |
12) |
13 Örnek sosyal beceri, günlük yaşam becerileri öğretim sunumları ve tartışma |
..................... |
13) |
Örnek sosyal beceri, günlük yaşam becerileri öğretim sunumları ve tartışma |
.................. |
13) |
Örnek sosyal beceri, günlük yaşam becerileri öğretim sunumları ve tartışma |
.................. |
14) |
Genel Değerlendirme |
...................... |
15) |
Genel Değerlendirme |
................... |
16) |
final sınavı |
.................. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|