Dersin Amacı: |
Erken çocukluk döneminin özellikleri, erken çocukluk döneminde özel eğitim ihtiyacının nedenleri, erken çocuklukta özel eğitim hizmetlerinin tanımı, önemi ve teorik alt yapısını değerlendirme, müdahale programları, aile katılımı, uygulamalar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Erken çocukluk dönemi ve gelişim, gelişimsel gerilik kavramı/ gelişimi etkileyen faktörler,Erken çocuklukta özel eğitim: tanımı, önemi, erken çocuklukta özel eğitim/ müdahale nedenleri ,değerlendirme, aile katılımı,Oyun örnekleri ,etkinlik uygulama örnekleri, doğal öğretim, programlar • Portage • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı (KAEEP) , İlişki temelli, Gelişimsel Programlar • Eteçom, • DIR/Floortime Davranış Temelli Programlar • OÇİDEP (OTİSTİK ÇOCUKLAR İÇİN DAVRANIŞSAL EĞİTİM PROGRAMI)) • EYDE ; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken çocukluk dönemi ve bilişsel- dil gelişimi |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
2) |
Erken çocukluk ve duygusal, sosyal, fiziksel gelişim |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
3) |
Erken çocuklukta gelişimsel gerilik kavramı/ gelişimi etkileyen faktörler |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
4) |
Erken çocuklukta özel eğitim/ müdahale nedenleri |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
5) |
Erken çocuklukta özel eğitim/ müdahale nedenleri |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
6) |
Erken çocuklukta değerlendirme |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
7) |
Ara sınav |
Yok |
8) |
Aile katılımı |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
9) |
Oyun ve oyun örnekleri |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
10) |
Etkinlik uygulama örnekleri ve doğal öğretim |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi |
11) |
Portage
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı (KAEEP) |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
12) |
İlişki temelli, Gelişimsel Programlar • Eteçom, • DIR/Floortime |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
13) |
Davranış Temelli Programlar • OÇİDEP (OTİSTİK ÇOCUKLAR İÇİN DAVRANIŞSAL EĞİTİM PROGRAMI)) • EYDE |
Yıldırım Doğru, S.(2013)(ed.). Erken çocukluk döneminde özel eğitim. Maya akademi. |
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|