Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Otizm ve iletişim -Genel terminoloji
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
2) |
Otizm tanılı çocuklarda iletişim problemleri |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
3) |
Otizm ve beyin gelişimi
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
4) |
Alternatif iletişim yöntemleri |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
5) |
ABA (UDA) yöntemi
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
6) |
TEACCH yöntemi |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
PECS yöntemi
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
9) |
Grup çalışmaları 1 |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
10) |
Grup çalışması 2
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
11) |
Şifalı Pedagojide Otizm ve Alternatif İletişim |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
12) |
Otizmde Alternatif Terapiler |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
2-McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
13) |
Bilimsel Çalışmalar
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|