Dersin Amacı: |
Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları; işbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerileri konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Zihin kavramı ve bilişsel gelişim, Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar,Zihin yetersizliğinde büyüme, olgunlaşma, gelişim, beyin olgunlaşması,Zihin yetersizliğinde görme, görsel algının nörofizyolojisi ve işitme, duygulanım, koku, tad nörofizyolojisi,Zihin yetersizliğinin nöroçeşitliliği ,Zihin yetersizliğine eşlik eden diğer yetersizlikler, Zihin yetersizliğinde ekip çalışması modelleri: multidisipliner (çoklu disiplinler), interdisipliner (disiplinler arası) ekip,Zihin yetersizliğinde ekip çalışması modelleri: transdisipliner (geçişli disiplinler) ekip,Zihin yetersizliğinde değerlendirmede ve müdahalede iş birliği ve önemi,İşbirliğinde ekip çalışmasında görev alan profesyoneller ve aile paydaşlığı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Zihin kavramı ve bilişsel gelişim |
|
2) |
Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar |
|
3) |
Zihin yetersizliğinde büyüme, olgunlaşma, gelişim, beyin olgunlaşması |
|
4) |
Zihin yetersizliğinde görme, görsel algının nörofizyolojisi ve işitme, duygulanım, koku, tat nörofizyolojisi |
|
5) |
Zihin yetersizliğinin nöroçeşitliliği |
|
6) |
Zihin yetersizliğine eşlik eden diğer yetersizlikler: Uyaran eksikliği, OSB, Serebral Palsy, Hunter Sendromu vb. |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Zihin yetersizliğinde ekip çalışması modelleri: multidisipliner (çoklu disiplinler), interdisipliner (disiplinler arası) ekip |
|
9) |
Zihin yetersizliğinde ekip çalışması modelleri: transdisipliner (geçişli disiplinler) ekip |
|
10) |
Zihin yetersizliğinde değerlendirmede ve müdahalede iş birliği ve önemi |
|
11) |
İşbirliğinde ekip çalışmasında görev alan profesyoneller - özel eğitimci, psikolog, psikolojik danışman, sanat terapisti
|
|
12) |
İşbirliğinde ekip çalışmasında görev alan profesyoneller : nörolog, çocuk doktoru, hemşire, aile hekimi |
|
13) |
İş birliğinde ekip çalışmasında görev alan profesyoneller : çocuk psikiyatristi, dil konuşma terapisti, ergoterapist, fizyoterapist ve ekip çalışmasında aile paydaşlığı
|
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|