Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RPDP211 | ||||||||
Ders İsmi: | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri |
Dersin İçeriği: | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik;, Rehberliğin Amaçları; Rehberliğin İlkeleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa giriş | İlgili kaynakların okunması |
2) | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması |
3) | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihsel gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
4) | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleri | İlgili kaynakların okunması |
5) | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleri | İlgili kaynakların okunması |
6) | Bir sınıfın incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
7) | Eğitsel rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
8) | arasınav | . |
9) | Kişisel-Sosyal rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
10) | Mesleki Rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
11) | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları | İlgili kaynakların okunması |
12) | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma | İlgili kaynakların okunması |
13) | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
14) | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
15) | final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Ankara: Nobel Yayınları Deniz, M. E., & Erözkan. A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Maya Akademi Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma: Kapsamlı Bir Meslek, Ankara: Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Ankara: Nobel Yayınları Deniz, M. E., & Erözkan. A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Maya Akademi Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma: Kapsamlı Bir Meslek, Ankara: Nobel Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 3 |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | 3 |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | 2 |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | 3 |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | 2 |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | 2 |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | 2 |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. | 4 |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 |