Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Profesyonel Etiğe Giriş |
İlgili okumalar |
1) |
Testlerin kullanımı ve etik |
Kaynakların okunması |
2) |
Birey ve profesyonel bir kişi olarak psikolojik danışman |
İlgili okumalar |
3) |
Değerler ve yardım ilişkisi |
İlgili okumalar |
4) |
Çok kültürlü bakış açısı ve etik |
Kaynakların okunarak araştırma yapılması |
5) |
Danışan hakları ve psikolojik danışmanın sorumlulukları |
Kaynakların okunarak araştırma yapılması |
6) |
Gizlilik |
Kaynakların okunarak araştırma yapılması |
7) |
Çoklu ilişkiler ve sınırlar |
Kaynakların okunması ve araştırma yapılması |
8) |
Yetkinlik |
Kaynakların okunması ve araştırma yapılması |
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Süpervizyon ve konsültasyonda etik konular |
Kaynakların okunması ve araştırma yapılması |
11) |
Grup danışmanlığı ve etik |
Kaynakların okunması |
12) |
Online danışmanlık ve etik |
İlgili okumalar |
13) |
Etik ikilemlerin tartışılması ve etik karar varma |
İlgili okumalar |
14) |
Testlerin kullanımı ve etik |
İlgili okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Corey,G., Corey,M.S., & Callanan, S. (2011). Issues And Ethics İn Helping Professions. Pasific Grove Ca: Brooks/Colepubl.Comp
Türk Psikolojik danışma ve Rehberlik Derneği (2014). Psikolojik danışma ve Rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar
Çetinkaya, R. (2015). Psikolojik danışmanlıkta Meslek Etiği ve Yasal Konular. Bursa: Alfa Akademi
American Counseling Assosication (2014). ACA Code of Ethics. |
Diğer Kaynaklar: |
Corey,G., Corey,M.S., & Callanan, S. (2011). Issues And Ethics İn Helping Professions. Pasific Grove Ca: Brooks/Colepubl.Comp
Türk Psikolojik danışma ve Rehberlik Derneği (2014). Psikolojik danışma ve Rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar
Çetinkaya, R. (2015). Psikolojik danışmanlıkta Meslek Etiği ve Yasal Konular. Bursa: Alfa Akademi
American Counseling Assosication (2014). ACA Code of Ethics. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
3 |
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
3 |
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
5 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
2 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
5 |
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
2 |
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
5 |
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
5 |
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
5 |