Dersin Amacı: |
Öğrencilerin Türkiye ve Dünya hukukunda çocuğun ve çocuk haklarının yeri ve psikolojik danışmanların rol ve işlevleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Çocuğun korunması kavramı, çocuk hukukunun konusu ve özellikleri, çocuk hakları kavramı, dünya hukukunda çocuk haklarının tarihsel gelişimi, uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin temel ilkeleri, Türk Hukuk Sistemi’nde çocuk ve hukuki durumu, kamu hukukunda çocuğun korunması, özel çocuk hukuku, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukukunda çocuğun ele alınması, psikolojik danışmanların çocuk haklarını koruma görevleri, yasal süreci devam eden çocuklarla ilgili psikolojik danışmanların rol ve işlevleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hukuk kavramı
|
|
2) |
Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri |
|
3) |
Çocuk haklarının anlamı ve önemi |
|
4) |
Çocuk haklarının tarihsel gelişimi |
|
5) |
Dünyada ve Türkiye'de çocuk hakları |
|
6) |
Çocuk hakları sözleşmesi |
|
7) |
Çocuk hakları sözleşmesi |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Medeni hukukta çocuğun konumu |
|
10) |
Ailenin çocuğa karşı sorumlulukları |
|
11) |
Devletin çocuğa karşı sorumlulukları
|
|
12) |
Sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukuku açısından çocuk: Korunmaya muhtaç çocuklar, sokak çocukları, çalışan çocuklar ve eğitimleri
|
|
13) |
Psikolojik danışmanların rol ve işlevleri
|
|
14) |
Genel Sınav |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
4 |
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
5 |
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
2 |
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
4 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
2 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
5 |
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
5 |
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
3 |