Dersin Amacı: |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
• Hasta çocuğun beslenmesi ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
• Doğuştan veya sonradan hasta olan çocukların beslenmesini anlatabilir.
• Süreğen hastalıklarda çocuk ve aileyi eğitebilir.
• Çocukluk döneminde görülen akut ve kronik hastalıklarda tıbbi beslenme tedavisinin önemini anlatabilir.
• Malnütrisyon, beslenme yetersizliği hastalıkları, gastroenteritler, malabsorbsiyonlar, doğumsal metabolizma hastalıkları ve besin alerjilerilerinde beslenme ilkelerini açıklayabilir.
• Malnütrisyon, beslenme yetersizliği hastalıkları, gastroenteritler, malabsorbsiyonlar, doğumsal metabolizma hastalıkları ve besin alerjilerileri için tıbbi beslenme tedavisi planlayabilir.
|
Dersin İçeriği: |
Malnütrisyon,
Beslenme yetersizliği hastalıkları,
Gastroenteritler,
Malabsorbsiyonlar,
Doğumsal metabolizma hastalıkları,
Besin alerjileri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Doğumsal protein metabolizması hastalıkları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
1) |
• Çocuk hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisinin önemi
• Klinikte vaka izlemi
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
2) |
• Protein enerji malnütrisyonu ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
3) |
• Çocukluk çağı beslenme yetersizliği hastalıkları: Anemi, rikets, kretenizm ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
4) |
• Gastroenteritler ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
5) |
• Karbonhidrat malabsorbsiyonları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
6) |
• Protein malabsorbsiyonları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
7) |
• Yağ malabsorbsiyonları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
8) |
• Ara sınav |
|
9) |
• Doğumsal metabolizma hastalıkları, sınıflaması ve tedavi yöntemleri |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
10) |
• Doğumsal protein metabolizması hastalıkları (fenilketonüri ) ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
11) |
• Doğumsal protein metabolizması hastalıkları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
12) |
• Doğumsal karbonhidrat metabolizması hastalıkları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
13) |
• Doğumsal yağ metabolizması hastalıkları ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
14) |
• Besin alerjileri ve beslenme tedavisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
4 |
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
4 |
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
5 |
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
5 |
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
3 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
2 |
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |