Aşçılık (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MASC228 | ||||||||
Ders İsmi: | Gastronomi Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERVE BERK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. EMİR GAMZE VATANDOST MADEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı gastronominin ve yeme içme kültürünün tarihsel perspektiften değerlendirilmesi ve çağdaş gastronomiye kadar geçen süreçlerin tartışılmasıdır. Öğrenciler bu ders ile avcı-toplayıcı toplumlar ve yeme-içme alışkanlıkları; Antik Yunan, Roma ve İtalyan Mutfaklarının etkileşimi; Çin Mutfak kültürü; Orta Asya Türkleri ve İslamiyet coğrafyasında yemek alışkanlıkları; Fransız Mutfağının doğuşu ve gelişimi ve Çağdaş Gastronomi ile ilgili bilgi sahibi olurlar. |
Dersin İçeriği: | • Yeme içme kültürlerinin tarihselliğini kavrar. • Farklı mutfak kültürlerinin gelişimi üzerine bilgi sahibi olur. • Çağdaş gastronominin gelişimini ve yeni eğilimleri kavrar. • Bu prensipleri kullanarak yemek hazırlayabilir. • Yemek kültürünün gelişiminde etkili olan faktörleri tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders hakkında bilgi verilir. • Dersin işleyiş tarzı aktarılır | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
2) | Gastronomi Tarihine Genel Bakış | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
3) | Avcı Toplayıcı Toplumlar ve İlk Çiftçiler | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
4) | Antik Yunan ve Roma Gastronomi Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
5) | İtalyan Mutfak Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
6) | Çin Mutfak Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
7) | Ara sınav | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
8) | Ortaçağda Dinin Mutfak Kültürleri Üzerine Etkisi | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
9) | Türk Mutfak Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
10) | Türk Mutfak Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
11) | Ortaçağ Avrupa Mutfağı ve Amerikanın Keşfinden Sonra Yemek Eğilimleri | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
12) | Fransız Mutfak Kültürü | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
13) | Modern Tüketim Çağı ve Çağdaş Gastronomi | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
14) | Modern Tüketim Çağı ve Çağdaş Gastronomi | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
Ders Notları / Kitaplar: | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
Diğer Kaynaklar: | Yemek: Damak Tadının Tarihi Freedman P. ©2007 | Oğlak Yayıncılık ISBN 975 329 607 X |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir. | |||||
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar. | |||||
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler | |||||
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar. | |||||
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar. | |||||
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir. | |
2) | Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar. | |
3) | Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler | |
4) | İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar. | |
5) | Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar. | |
6) | Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 |