Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MBLP237 | ||||||||
Ders İsmi: | E-Ticaret Sistemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı başlangıç seviyesinde E-Ticaretin ve ilgili bilişim sistemlerinin tanıtılması. E-Ticaretin günümüz modern işletmeler için örgütsel yapının ve iş modellerinin uyumu açısından sorunları ve çözümlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Mevcut ve yeni E-Ticaret yazılım uygulamalarının sınıflandırılması, değerlendirilmesi yapılması ve proje dahilinde fikirden uygulamaya kadar olan süreci deneyimlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | ETicaret’e giriş, Mobil İş, eDevlet, iş Modeli, ETicaret Modelleri, İş Yapıları (B2B, B2A, C2C, vb), B2B işlemleri ve entegrasyon, Hukuksal ve Güvenlik Meseleler, E-Tedaril, E-Marka |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | E-Ticarete Giriş | Ders notları |
2) | E-Ticaret Altyapısı: İnternet, Web ve Mobil Platform (bölüm2) ve AT Geliştirme Projesi | Ders notları |
3) | E-Ticaret için İş Modelleri | Ders notları |
4) | E-Ticaret Perakendeciliği ve Hizmetleri | Ders notları |
5) | 2B E-Ticaret | Ders notları |
6) | E-Ticaret Varlığı Oluşturma: Web Siteleri, Mobil Siteler ve Uygulamalar | Ders notları |
7) | E-Ticaret Varlığı Oluşturma: Web Siteleri, Mobil Siteler ve Uygulamalar | Ders notları |
8) | Ara Sınav | ---- |
9) | E-Ticaret Güvenlik ve Ödeme Sistemleri | Ders notları |
10) | E-Ticaret Pazarlaması. E-Ticaret Reklamcılığı | Ders notları |
11) | E-Ticaret Reklamcılığı (Devam), Etik, Hukuk ve E-Ticaret | Ders notları |
12) | Sosyal Ağlar ve Topluluklar | Ders notları |
13) | E-Ticaretin geleceği | ---- |
14) | E-Ticaretin geleceği | ---- |
Ders Notları / Kitaplar: | E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e Authors: Kenneth Laudon, Carol Guercio Traver Prentice Hall, ISBN-10: 0132730359, ISBN-13: 9780132730358 Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Peng Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e Authors: Kenneth Laudon, Carol Guercio Traver Prentice Hall, ISBN-10: 0132730359, ISBN-13: 9780132730358 Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Peng Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 |