Dış Ticaret | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MDST223 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticari Örgütler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, devletlerin uluslararası örgütlenme nedenleri ve ilgili kuramsal tartışmalar, uluslararası örgütlerin genel özellikleri, ilk uluslararası örgütlerle belli başlı uluslararası örgütler hakkında temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu Ders, Uluslararası örgütlenme teorileri ile önde gelen küresel ve bölgesel uluslararası örgütlerin örneklerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Örgütlerin Tanımı ve Ortaya Çıkışı | - |
2) | Uluslararası Örgütlerin Tarihsel Gelişimi | - |
3) | Milletler Cemiyeti Deneyimi | - |
4) | Birleşmiş Milletler Sistemi | - |
5) | Birleşmiş Milletler Örgütü | - |
6) | Uluslararası Sistem ve Birleşmiş Milletler | - |
7) | Birleşmiş Milletler Uzmanlık Örgütleri | - |
8) | Vize sınavı | - |
9) | Ulus-üstü Örgütlenme Örneği Olarak Avrupa Birliği | - |
10) | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı | - |
11) | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı | - |
12) | Askeri-Güvenlik İttifak Örgütleri | - |
13) | Bölgesel Bütünleşmeler-Siyasal Örgütler | - |
14) | Hükümet-dışı Uluslararası Örgütler/NGO’lar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Çınar ÖZEN-Özgür TONUS(ed.), Uluslararası Örgütler, Anadolu Üniversitesi, 2001. |
Diğer Kaynaklar: | Erdem DENK, Birleşmiş Milletler Sistemi, Ankara, Siyasal Kitabevi,2015. Mehmet GÖNLÜBOL, Milletlerarası Siyasi Teşkilatlanma, AÜSBF Yayınları, 1975. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | ||||||||||
2) İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak | ||||||||||
3) Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | ||||||||||
4) Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
5) Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | ||||||||||
6) Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | ||||||||||
7) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||||||
8) İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | ||||||||||
9) Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
10) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | ||||||||||
11) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | |
2) | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak | |
3) | Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | |
4) | Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | |
5) | Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | |
6) | Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | |
7) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | |
8) | İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | |
9) | Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | |
11) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 |