Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL102 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Araç ve Oyun Materyali Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ERHAN ALABAY Öğr.Gör. BURÇİN YIRTICI ÖZTÜRK Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere “Erken çocukluk eğitiminde” uyarıcı çevrenin ve materyallerin önemini kavratmaktır. Eğitim aracı geliştirme ve seçme ilkelerini benimser. Eğitici oyuncaklar ve oyun materyalleri, duyu eğitim araçları, televizyon, video, slayt, projeksiyon, bilgisayar ve internet, bilim materyalleri geliştirme ve kullanım esasları, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyalleri hazırlamayı analiz eder. Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirir. Okul öncesi eğitimde kullanılacak araç gereç örnekleri tasarlar. |
Dersin İçeriği: | • Öğretimle ilgili temel kavramları analiz eder. • Öğretimin planlanmasında yıllık plan, günlük plan ve etkinlik üretebilir. • Program geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlar. • Yaş ve eğitim gruplarına göre program ve plan yapabilir program modelleri arasındaki ilişki bilir ve uygulamada bunları kullanabilir. • Öğrenme ve öğretim stratejilerini uygulamaya yönelik kullanabilir. • Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilir., • Öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve yeterliliklerini tartışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Gelişim ile ilgili temel kavramlar büyüme/ gelişim alanları / gelişim/ gelişim dönemleri/ olgunluk/ hazırbulunuşluk konuşarını açıklayabilir • Gelişim alanları nelerdir ve neden takip edilmesi gerekir gibi soruları cevaplayabilir. • Öğrenme stillerini tartışabilir | Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi Kök Yayıncılık ©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009 |
2) | • Gelişim dönemlerinin yaşlara göre özellikleri ve yapılması gerekenleri açıklayabilir • Öğrenim ve öğretim ilkeleri / kavramlar/ genel ilkeler konularında uygulamalar yapabilir • Freud, Erikson ve Piaget e göre gelişim dönemlerini analiz edebilir | |
3) | • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) Okul öncesi eğitim programını tartışabilir • Okul öncesi eğitimin temel amaçlarını açıklayabilir • Okul öncesi eğitimin temel ilkelerini analiz edebilir | |
4) | • High scope eğitim programını tanımlayabilir. • Montessori eğitim programını analiz edebilir. • Proje tabanlı eğitim programı ( nedir / nasıl kullanılır/ proje örnekleri/ uygulamalı örnek çalışma) konusunda uygulama yapabilir. | |
5) | • Okul öncesinde kullanılan materyallerin özelliklerini sıralayabilir • Okul öncesinde kullanılan materyallerle uygulama yapabilir • Sınıf ortamında kullanılan köşeleri tanımlayabilir • Erken çocukluk eğitiminde uyarıcı çevrenin ve materyallerinin önemini tanımlayabilir | |
6) | • Okul öncesinde eğitim programı içerisinde yer alan etkinlikleri uygulayabilir • Öğretim yöntem ve tekniklerini analiz edebilir • Farklı teknikleri bir arada kullanabilir. | |
7) | • Okul Öncesi Eğitimde uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri • Klasik koşullanma ve edimsel koşullanma teorileri • Öğrenme teorilerinin eğitime kanaliz edilmesi | |
8) | • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi | |
9) | • Uygulama projelerinin tespiti konusunda aktif rol alabilir. • Projelere uygun materyal üretimi konusunda bilgi verebilir. • Öğretim yöntem ve tekniklerini proje üretiminde kullanabilir. • Materyallerin ön hazırlıkları ve sunumlarında aktif rol alabilir | |
10) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
11) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
12) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
13) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
14) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
15) | • Olası projeler için materyal hazırlanması ve proje sunumlarına hazırlık sürecinde aktif rol alabilir • Grup çalışmalarına uyum sağlayabilir • Üretilen materyallerin eğitim ve uygulama sürecinde kullanımında aktif rol alabilir. | |
16) | • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi Kök Yayıncılık ©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009 ISBN-978-975-499-496-4 |
Diğer Kaynaklar: | (Kurum çeşitli malzemelere uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak sınıfta ders kitabının kullanımını tanır. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkin bir biçimde öğrenci ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin ders kitabını kullanması beklenir. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Gelişimi Kök Yayıncılık ©2009 | Kök Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2009 ISBN-978-975-499-496-4 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 60 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 |