Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MRTV130 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLBAHAR DAĞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Geleneksel ve yeni medya iletişim ortamı arasındaki farkların ortaya konularak yeni medya ortamı ile oluşan sektörün ihtiyaçlarının kavranması ve içerik üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirler. İnternet ve mobil teknolojilerinin medyada kullanımı. Dijital teknolojilerle ilişkili olan toplumsal deneyim ve pratikler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek Ağ Toplumu (Jan Van Dijk) Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins ) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark) Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz) Twitter ve Toplum (Jean Burgess) Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif) |
2) | • Yeni Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri. • Otomatik filtreleme enformasyonları ile düşünmek… | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
3) | • Yeni Medya-Medya İlişkisi ve Ayrımlar. • Yeni Medya’nın yaygınlığı ile Geleneksel Medya yapısında gerçekleşen değişimler, yeni olanaklar. | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
4) | • Yeni Medya Dünyasına Giriş ve Tanımlar. • Yeni Medya kavramları, niteliği, biçimleri, terminolojisi… | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
5) | • Yeni Medyanın temel özellikleri. • İnteraktiflik, sayısallık ve zaman-mekan bağımsızlığı… | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
6) | • Yeni Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkileri. • Otomatik filtreleme enformasyonları ile düşünmek… | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
6) | • Yeni Medya yayıncılığı; etik ve hukuki boyutu • Yeni medya ile gelen yayıncılık sorumlulukları • İnternet yayıncılığı yasal düzenlemeler | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
7) | • İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri, • İnternet gazeteciliğinin özellikleri, Dünyadan ve Türkiye’den örnekler | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
8) | ARA SINAV | |
9) | • Yeni medya kullanıcıları ve sağlayıcıları ne gibi sorumluluklar üstleniyor • Yeni medya ekonomisi; telif hakları ve artı değer sorunu | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
10) | • Yeni medyada girişimcilik, üretim pazarının yapısı; dijital içerik yönetimi, dijital uygulamalar, dijital yayıncılık • İnternet reklam pazarının yapısı, internet ve mobil pazarlama | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
11) | • Yeni medya incelemeleri: kurumsal web siteleri, haber siteleri ve bloglar… dijital araçları, kanalları ve platformları incelemek • Yeni dijital, sosyal-mobil araçları etkili ve sorumlu kullanımla mesajın gücüne ulaşmak | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
12) | • Yeni Medya ve İnternet Gazeteciliği: İnternet gazeteciliğinin ve yeni iletişim teknolojilerinin haber medyasına etkileri (yeni medya ve yeni medya için haber yazma teknikleri) | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
13) | • Yeni medya ve Fan kültürü, iki ekran olgusu (Geleneksel medya üretimlerini, ve Twitter, instagram, facebook .. vb ara yüzeyini birlikte düşünmek) | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
14) | Yeni medya araçları ile etkileşimli medya tasarımı modelleme çalışması | Ders materyalleri haftalık olarak verilecek |
Ders Notları / Kitaplar: | Ağ Toplumu (Jan Van Dijk) Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins ) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark) Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz) Twitter ve Toplum (Jean Burgess) Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif) |
Diğer Kaynaklar: | Ağ Toplumu (Jan Van Dijk) Cesur Yeni Medya ( Henry Jenkins ) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu) Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark) Dijital Kavramlar Olanaklar Deneyimler (Şahan Yatarkalkmaz) Twitter ve Toplum (Jean Burgess) Yeni Medyada Kullanıcının Yükselişi (Kolektif) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | ||||||
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | ||||||
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | ||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | 4 |
5) | Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | 4 |
6) | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 4 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | 3 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 144 |