Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMEK220 | ||||||||
Ders İsmi: | Sayısal Devre Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste; sayı sistemleri, kodlar, Boolean cebri, sayısal lojik kapıları, lojik diyagram tasarımları, lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, bileşimsel devreler, flip/flop’lar, sayıcılar ve sayıcı tasarımları, kaymalı kaydedici konuları verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ve Bilgi | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
2) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
3) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
4) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
5) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
6) | Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
7) | Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
10) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
11) | Ardışık mantık devereleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
12) | Ardışık mantık devereleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
13) | Asenkron ardışıl devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
14) | Asenkron ardışıl devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317 |
Diğer Kaynaklar: | Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Proje | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 136 |