Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV255
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders bilimsel ve profesyonel iş hayatında araştırma tekniklerini kullanma konusunda yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Derste araştırma, yapılan araştırmanın ölçülmesi, data analizi, değerlendirilmesi, raporlanması gibi konulara değinilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Litaratür planı/taraması yapar, bunu çalışmalarında uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma tekniklerine ilişkin uygulama becerilerini geliştirir
2) Araştırma yöntemlerini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma konusunun sınırlılıklarını belirler
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tanışma-ders içeriği hakkında bildilendirme Araştırma nedir, ne işe yarar? Açıklar. • Bilimsel araştırmaların önemi, yöntemi ve teknikleri ile ilgili temel kavramlarını tartışır. • Bilimsel bilginin özelliklerini analiz eder. Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
2) Araştırma Nedir? Araştırma konusuna nasıl karar veriliri açıklar. Proje konusu içersinde doğru soruları sorabilme yöntemlerini değerlendirir. Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
3) Araştırmanın amacı, aşamaları nelerdir? Literatür taramasını değerlendirir.( Birincil & ikincil araştırma İnternette araştırması, Google akademik & e‐ dergiler, Kütüphane araştırması) Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
4) Yöntem-1 Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
5) Yöntem-2 Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
6) • Araştırmanın Evreni- Örneklem , Örneklem türleri Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
7) Bulgular ve yorumlama: Araştırma önerisinin yazılması ve içerik analizi Araştırma önerisinin özelliklerinin değerlendirilmesi Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
8) VİZE SINAVI Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
9) Araştırma yönteminin geliştirilmesi... Anket teknikleri Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
10) • Öğrenci sunumları & tartışma Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
11) Öğrenci sunumları & tartışma Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
12) Öğrenci sunumları & tartışma Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
13) Öğrenci sunumları & tartışma Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
14) Öğrenci sunumları & tartışma Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları
15) FİNAL SINAVI Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014 Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -Yayın Tarihi 2014
Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 4 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 7 84
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 160