Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHIT208 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni İletişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeni medyaya bütüncül bakış |
Dersin İçeriği: | Teknolojik değişim iletişimin hızını çok ciddi oranda artırdı. Yeni teknolojiler bilgi ve enformasyonun yayılma hızını baş döndürücü seviyeye ulaştırdı. Bu minvalde enformasyon toplumu günün koşullarında birincil çalışma alanları arasında yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bilgi Toplumu | |
3) | Enformasyon Toplumu | |
4) | Kamusal Alan | |
5) | Jürgen Habermas ve İletişimsel Eylem Kuramı | |
6) | McLuhan ve Küresel Köy | |
7) | Bilgi ve Enformasyon Toplumu Karşılaştırılması | |
8) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar I | |
9) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar II | |
10) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar III | |
11) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar IV | |
12) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar V | |
13) | Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar VI | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanal Ortamda İletişim - Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, Yeşim Güçdemir |
Diğer Kaynaklar: | İnternet |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | ||||
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | ||||
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | ||||
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | ||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | |
5) | Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | |
6) | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 598 |