Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS130 | ||||||||
Ders İsmi: | Rölöve Teknikleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, koruma sürecindeki tarihi yapılarda rölöve çizim ve araştırmalarının önemi ve tekniklerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Derste, rölövenin tarihi ve amacının yanı sıra rölövede kullanılan araçlar, basit çizim örneklerinin kuramsal aşamaları ve kroki oluşturma, ölçü alma, fotoğraf çekme, araştırma yapma gibi temel konular açıklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işlenişi ve yararlanılacak kaynakların tanıtılması ve haftalık programın verilmesi | yok |
2) | Rölövenin anlam ve önemi ile tarihinin anlatılması | Verilen ders notu çıktısı |
3) | Tarihi yapıda Rölöve araştırmaları ve çalışma aşamaları | Verilen ders notu çıktısı |
4) | Rölöve kapsamında, kroki alma, fotoğraf çekme ve ölçmede genel teknikler | Verilen ders notu çıktısı |
5) | Vaziyet planı rölövesi kapsamında plan, kesit ve görünüş krokilerinin çıkarılması | Verilen ders notu çıktısı |
6) | Rölöve çizimleri kapsamında plan krokilerinin çizim teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
7) | Rölöve çizimleri kapsamında kesit krokilerinin çizim teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
8) | Rölöve çizimleri kapsamında görünüş krokilerinin çizim teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
9) | Ara sınav | Verilen tüm ders çıktıları |
10) | Yerleşim planı oluşturmada ölçme teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
11) | Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
12) | Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
13) | Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri | Verilen ders notu çıktısı |
14) | Öğrencilerin yıl içi Rölöve çalışmalarının sunumu ve tartışılması | öğrencilerin yıl içi çalışmaları |
15) | Final sınavı | Verilmiş tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayın, 2014, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM Yayın, 2014, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ödevler | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 165 |