Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS227 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Bezeme Teknikleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUSUN OKER KARAGÖZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Türk bezeme sanatının tarihsel gelişimi ve geleneksel mimarideki yeri hakkında farkındalık geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin ana temaları, motifler ve desenler ile bunların çizim teknikleri ve çini, kalem işi ve ağaç-maden ya da taş oymacılığında kullanımlarıdır. Aynı zamanda, bu motiflerin uygulama çalışmaları dersin içeriği arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve ders programının tanıtımı ve genel bezeme sanatı kavramlarına giriş yapılır. | yok |
2) | Geleneksel Türk Bezeme sanatı hakkındaki genel açıklayıcı bilgiler örnekler ve görseller ile verilir. | Verilen ders notlarının çıktısı |
3) | Türk Bezeme sanatlarında, motif ve desen kavramları açıklanır ve çizim teknikleri ile çeşitleri hakkında genel bilgiler verilir. | Verilen ders notlarının çıktısı |
4) | Türk Bezeme sanatların temel malzemesi olan motifler, çıkış kaynaklarına göre gruplandırılarak tanıtılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
5) | Yaprak motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
6) | Penç motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
7) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
8) | Hatayi motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifinin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
9) | Goncagül motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifinin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
10) | Yarı üslüplaştırılmış çiçekler motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifinin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
11) | Bulut çiçekler motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifinin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
12) | Hayvan motifleri, Çintamâni ve Münhanî motiflerinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motiflerin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
13) | Rûmî motifinin tarihçesi ve çeşitleri anlatılır ve motifin yapısını anlatmak için analiz çizimleri yapılır. | Verilen ders notlarının çıktısı |
14) | Türk Mîmârîsinde Hat Sanatı ve uygulamaları hakkında bilgi verilir. | Verilen ders notlarının çıktısı |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | İnci A. BİROL, Klâsik Devir Türk Tezyînî Sanatlarında Desen Tasarımı Çizim Tekniği ve Çeşitleri, Kubbealtı Akademisi Kültür ve Sanat Vakfı, İstanbul, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | İnci A. Birol - Çiçek Derman, Türk Tezyînî Sanatlarında Motifler, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 1991. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 4 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Seminer | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ödevler | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147 |