İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MGTS249 | ||||||||
Ders İsmi: | Maket ve 3D Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin üç boyut mantığınını uygulamalarla ortaya çıkması. Ders boyunca verilen teori ve uygulamalar ile el becerilerinin artması sağlanmaktadır. Ajanslarda maket broşür katalog ve kesim paspartu işlerini kolaylıkla yapması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenciler: • Değişik grafik malzemesini tanır, • Araştırma yetisi oluşur. • Sosyal sorumluluk sahibi olur. • Maket yapma becerisi kazanır.. • Yapıştırma tekniklerini öğrenir. Katlama tekniklerini öğrenir. Üç boyut mantığını kavrar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3 boyutlu maskot yapılması | |
2) | Maket tasarımı nedir: Ders içi uyguluma yapılması | |
3) | Sabun oyma, konu seçimi. Serbest konu verilerek marka veya obje bulmaları Üç Boyuta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmesi. | |
4) | Sabun oyma, teslimi. Üç boyut olarak oyduğu sabunun tesliminin yapılması. | |
5) | Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, konu belirlenmesi. | |
6) | Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, uygulama. | |
7) | Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, uygulama. | |
8) | Öğrenciye verilen papercraft kahramanını 3 boyutlu hale dönüşrülmesi. | |
9) | LEARNING ACTIVITIES Içi çalışmalar Ders Programı Tartışma | |
10) | 3 boyutlu maskot yapılması | |
11) | 3 boyutlu maskot yapılması | |
12) | 3 boyutlu maskot yapılması | |
13) | Var olan 3 bir logoyu 3D haline dönüştürme | |
14) | Var olan 3 bir logoyu 3D haline dönüştürme |
Ders Notları / Kitaplar: | Diğer kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | Other sources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | ||||||||
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | ||||||||
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | ||||||||
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | ||||||||
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | ||||||||
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | ||||||||
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | ||||||||
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | ||||||||
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | |
1) | 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | |
3) | 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | |
4) | 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | |
5) | 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | |
6) | 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | |
7) | 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | |
9) | 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 3 | 12 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 34 |