Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders planı tartışılır. |
- |
1) |
Etkin iletişim dersinin tanıtımı
İletişim araçları hakında genel bilgi, tanışma
|
İletişim hakkında deneyimler
Öğrenciler kişisel iletişim yöntemlerini analiz edecekler.
|
2) |
Kişilerarası iletişim.
İletişim problemleri, değerler analizi.
Değer analizi testi uygulama, yorumlama
Yapılan tüm iletişimlere değer analizi gözüyle bakma, kişisel olarak yorumlama, farkındalık oluşturma.
|
Interpersonal communication.
Communication problems, values analysis.
Applying value analysis test, interpretation
To look at all the communications as a value analysis, to interpret personally, to raise awareness. |
3) |
Etkili konuşma
Konuşarak ikna, ikna teknikleri
Sınıf içi workshop
|
Her öğrenci, bir diğer öğrenci ile eşleşerek birbirlerini farklı düşündükleri konuda ikna etmeye çalışacak. |
4) |
Etkin Dinleme ve Etkin anlama
Kişilik özellikleri analizi
Kişilik analizi testi, etkin dinleme workshop
|
Her öğrenci tanımadığı bir kişinin kişiliği hakkında analiz yapacak.
|
5) |
Beden dili
Etkili iletişim için en etkin beden dili analizi
Görsel analiz ve videolar üzerinden tartışma
|
Öğrenciler olaylar karşısında kendi ve diğer kişilerin beden dillerini izleyecek.
|
6) |
Beden Dili
Doğru beden dili
Sınıf içi uygulama
|
Teoride öğrenilenlerin pratikte uygulanması.
|
7) |
Algı Yönetimi
Algı ve beyin
Göreseller üzerinden algı testi
|
Her öğrenci değişime uğrayan algılarını analiz edecek. |
8) |
Ara Sınav |
Sınıf içinde verilen konu ile ilgili uygulama yapılması |
9) |
İletişim Çatışmaları
İletişim çatışmalarında çözüm yöntemleri
Vaka analizi
|
İletişim problemi yaşadıkları bir arkadaşları ile bu problemin çözümü üzerine uygulama yapılacak.
|
10) |
İletişimde Nefes ve fizyoloji
Nefes teknikleri ve postür
|
Uygulamalı nefes teknikleri ve doğru postür
Teorik bilgiyi, pratik yaparak hayata geçirme |
11) |
Özgüven
Özgüven ve özsaygının iletişime etkisi
Vaka analizleri
|
Teoride anlatılan konuşların pratikte uygulanması.
|
12) |
Öfke ve stres
Öfke ve stres kontrolü
Göresller ve videolar üzerinden çalışmalar
|
Öfkeli bir insanın iletişimi incelenecek.
|
13) |
Mimik, Jestler ve diksiyon
Etkin iletişim için gerekli diğer parametreler
Görseller ve videolar üzerinden çalışma
|
Öğrenciler doğru mimik, jest ve diksiyonun iletişimlerine etkilerini analiz edecekler. |
14) |
Mimik, Jestler ve diksiyon
Etkin iletişim için gerekli diğer parametreler
Görseller ve videolar üzerinden çalışma
|
Öğrenciler doğru mimik, jest ve diksiyonun iletişimlerine etkilerini analiz edecekler. |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|