Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Adobe Illüstratör programı hakkında genel bilgi verme,
Giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları, çalışma alanı açma ve ayarları, çalışma alanı özellikleri
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
2) |
Adobe ıllüstratör programı kontraol paneli, tools panel özelliklerini öğrenme,
Cetvel ızgara, kılavuz çizgileri işlevlerini öğrenme
Adobe ıllüstratör temel komutları kullanma
Örnek uygulama (şekiller, image uygulamaları)
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
3) |
Yazılar ile çalışmak; yazıyı biçimlendirmek, karekter, paragraf paneli ve özellikleri, type menüsü ve özelliklerini kavrama ve öğrenme
Örnek uygulamalar(özgün minimal afiş çalışması)
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
4) |
Tablo oluşturma
Örnek uygulamalar: Fatura veya takvim tasarımı
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
5) |
Adobe ıllüstratör program Katmanları, sembolleri öğrenme ve kavrama
Adobe ıllüstratör menü özellikleri
Renk panelleri ve uygulamaları
Örnek uygulama (mini kurumsal kimlik çalışması)
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
6) |
Örnek uygulama mini kurumsal kimlik çalışmasına ilaveten mini kurumsal kimlik çalışmasına uygun ambalaj tasarım çalışması (en az 2 ürün) |
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
7) |
ARA SINAV |
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
8) |
Brush paneli ve renk paneli kullanım detayları
Illustrator efektleri özellikleri ve effect menü özellikleri
Illustrator grafikler ve özellikleri
Örnek uygulama: (jpeg bir görüntüyü brush ve renk paneli ile vektörel hale getirme), uygun metaryal üzerine çıktı alma
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
9) |
Brush paneli ve renk paneli kullanım detayları (devam)
Illustrator efektleri özellikleri ve effect menü özellikleri
Örnek uygulama 1: (jpeg bir görüntüyü brush ve renk paneli ile vektörelhale getirme), kanvas üzerine çıktı alma
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
10) |
Mask tool ve uygulamaları
Örnek uygulama (görsel kompozisyon çalışması)
Uygulamayı tablo haline getirme
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
11) |
Mask tool ve uygulamaları
Örnek uygulama (görsel kompozisyon çalışması)
Uygulamayı tablo haline getirme
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
12) |
Örnek uygulamalar : 35*50 cm soyut resim çalışmaları |
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
13) |
Örnek uygulamalar : ‘çizgi hikaye oluşturma’
Karakterler belirlenecek ve çizilecek.
Örnek uygulamalar : ‘çizgi hikaye oluşturma’
35*50 cm ebadında 3 farklı fotobloklara çıktı alınarak, foto bloklar kesilerek derinlik verilecek.
Bu fotobloklar arasına LED aydınlatmalar kullanılacak,
Öğrenci çalışmaları dönem sonunda (final haftası) karanlık odada sergilenecek
|
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
14) |
FİNAL PROJESİNİN TESLİMİ |
Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|