İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIMT213 | ||||||||
Ders İsmi: | Görüntü İşleme Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere, bilgisayar destekli (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Programlarında) Grafik tasarım ürünlerinin tasarlanması konusunda teorik ve uygulamalı bilgiyi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Illustratör araç çubuğu ve kısa yol komutları | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
1) | Adobe photoshop programı hakkında genel bilgi ve arayüz tanıtımı | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
2) | Photoshopta Seçim yöntemleri Taşıma ve Montaj Yöntemleri Kırpma ve Kesim Yöntemleri | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
3) | Photoshop Rötuş araçlarının kullanımı Kırmızı göz düzeltme Fırçayla boyama makyaj Mühürleme | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
4) | Photoshop uygulamaları | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
5) | Cilt maskesi oluşturma Göz rengi değiştirme Sansür gizleme ve doku çoğaltma Dekupe çizimi ve Photoshop ta pratik dekupenin sırları Saç, tüy ve tül dekupesi yöntemleri | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
6) | Photoshop uygulamaları | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
7) | ARA SINAV | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
8) | Yazı yazma ve Yazı Efektleri Photoshop ta şekiller ve yöntemleri | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
9) | Adobe Illustratör programı hakkında genel bilgi ve arayüz tanıtımı | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
10) | Photoshop layer paneli ve layer efektleri Illustratörde Kartvizit, El ilanı, Dergi Kapağı ve Film Afişi Uygulamalı dersleri | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
11) | Illustratörde Kartvizit, El ilanı, Dergi Kapağı ve Film Afişi Uygulamalı dersleri | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
12) | Fotoğrafların, rengini, ışığını, kontrastını ayarlama yöntemleri Ölçü alma ve çözünürlük ayarlama | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
13) | Yapılan işlerin Photoshop tan Matbaa, Digital ve Emprime Baskı Atölyeleri için kayıt edilmesi İşi Baskıya hazırlama | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
14) | FİNAL SINAVI | Kodlab ıllusratör CS6, Özge Mardi Bayar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
Diğer Kaynaklar: | Kodlab Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | ||||||||
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | ||||||||
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | ||||||||
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | ||||||||
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | ||||||||
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | ||||||||
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | ||||||||
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | ||||||||
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | |
1) | 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | |
3) | 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | |
4) | 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | |
5) | 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | |
6) | 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | |
7) | 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | |
9) | 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | 2 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 8 |