İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIMT216 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Mekanda Geri Dönüşümlü Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜLGÜN İBRAHİMOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Atıkların kaynağında ayrıştırılması ile birlikte atık çöp miktarının azaltılmasını sağlamak, kaynakların lüzumsuz kullanılmasını önlemek olarak , Geri dönüşüm katı atıkların depolanması ve taşınması gibi sorunları da engellenmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Geri dönüşüm tasarımı tanımı, önemi, faydaları Sürekli farklı geri dönüşüm fikirlerini sunarak tasarım haline getirmek. Aklınıza gelmeyecek, ilginç malzemelerden dekoratif ürünler tasarlamak, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarımın tanımı ve süreci | ders notları |
2) | geri dönüşüm tanımı önemi faydaları | ders notları |
3) | proje 1: farklı malzemelerle 35*50 fotoğraf çerçevesi tasarlama | malzeme seçimi, |
4) | proje 1: farklı malzemelerle 35*50 fotoğraf çerçevesi tasarlama | tasarımı tamamlama |
5) | proje 2: metal ve ahşap malzemelerle sehpa tasarımı | malzeme seçimi ve ürün tasarımı |
6) | proje 2: metal ve ahşap malzemelerle sehpa tasarımı | malzeme seçimi ve ürün tasarımı |
7) | ara sınav | |
8) | proje 3: sandalye tasarımı | sandalye ölçü ve ebatlarının çizimi |
9) | ekolojik ürün tasarımı tanımı ve ekolojik tasarım örnekleri ekolojik ürün tasarımı | ders notları |
10) | atık kumaştan iç mekan dekoratif ürün tasarımı | ders notları |
11) | proje 5: plastik atıklardan puf yapımı | ders notları |
12) | proje 5: plastik atıklardan puf yapımı | ders notları |
13) | proje 6: metal ahpşap plastik, karma malzemelerden lamba yapımı | ders notları |
14) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | DESIGN MEDIA Luxury Home - Space And Interior Decoration (lüks Ev Dekorasyonu) KMK012 |
Diğer Kaynaklar: | DESIGN MEDIA Luxury Home - Space And Interior Decoration (lüks Ev Dekorasyonu) KMK012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | ||||||||
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | ||||||||
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | ||||||||
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | ||||||||
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | ||||||||
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | ||||||||
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | ||||||||
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | ||||||||
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | |
1) | 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | |
3) | 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | |
4) | 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | |
5) | 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | |
6) | 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | |
7) | 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | |
9) | 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Rol oynama |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 4 |